anoniem Geplaatst: 18 maart 2003 Delen Geplaatst: 18 maart 2003 hallo iedereen, ik ben n newbie in linux (tis maar dat je t weet) ik was bezig met installeren van nmap. alles is goed gegaan, tot het moment dat ik het moest uitproberen.. ik deed nmap -O (ipnummer) dan krijgi k de volgende melding: Starting nmap V. 2.53 by fyodor@insecure.org ( www.insecure.org/nmap/ ) WARNING! The following files exist and are readable: /usr/local/share/nmap/nmap-services and ./nmap-services. I am choosing /usr/local/share/nmap/nmap-services for security reasons. set NMAPDIR=. to give priority to files in your Ok dan doe ik echo $NMAPDIR en dan krijg ik . te zien, dus is ie goed ingesteld, maar waarom doet nmap t dan niet?? greetz deev Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2003 En waarom moet je eigenlijk als "newbie" met nmap aan de gang ? en waarom werk je als root ? [code:1:2821b60556] TCP/IP fingerprinting (for OS scan) requires root privileges which you do not appear to possess. Sorry, dude. [/code:1:2821b60556] Dit had je dus moeten zien :evil: sorry hoor maar als mensen net met LInux gaan beginnen en dan al naar nmap grijpen... Dan bekruipt mij het gevoel dat ze Linux niet willen gebruiken maar misbruiken :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2003 hey ik weet al wat hierover hoor ;).. Ik ben nu alleen aan linux begonnen.. Ik kan al wel wat met linux hoor (c, c++ en perl) en in de command-line werken.. En ik weet wel hoe ik moet scannen met bijvoorbeeld -v voor de poorten/host enzovoorts, maar ik wil gewoon weten wat die nmapdir inhoudt, en hoe ik dat moet veranderen, als dat echt nodig is. Ik werk met su (in XTerm) omdat ik dan root-rechten heb. Maar kan iemand me helpen misschien?? thnx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2003 Hallo wstolk, kan dat niet wat vriendelijker?Redrum(prachtige naam, trouwens) is blijkbaar gewoon iemand die alles uit Linux wil halen, en die stelt hier gewoon een vraag. Dat moet toch kunnen lijkt me. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2003 Wellicht heb je helemaal gelijk maar ik zal ff vertellen waarom ik zo reageerde: Als je net begin kan ik me niet voorstellen dat je wat met nmap kan doen buiten het scannen van andere machines. Zelf heb ik dus de trieste ervaring dat iemand die ik dus een beetje wegwijs gemaakt had in linux, het door mij geliefde systeem ging misbruiken om bij anderen in te breken en er allerlei ongein (niets serieus gelukkig hoor) uit te halen. Zodoende mijn min of meer bitse opmerking. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2003 Maakt niet uit wstolk (alleen op dat moment 'schrok' ik wel) maarja, nu weet je t tenminste... ;) greetz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2003 maar weet iemand hier nou op maijn vraag iets of niet??? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen