Ga naar inhoud

mandrake 8.1 kadootje werkt tot de regel [rene@localhost ren

Aanbevolen berichten

:cry: Heb een mandrake distibutie gekregen plus computerblad om eens te proberen of linux mandrake wat is voor mij.Het helpt mij in ieder geval de zondag door. Ik ben nog niet verder dan de code's[rene@localhost rene] en verder gebeurt er niets. Tijdens instalatie heb ik gekozen voor de gnome desktop en in een eerdere instalatie voor kde. maar er komt niks Blijf steeds bij die regel hangen. Als ik lang wacht blijft de harde schijf ratelen en eindigt het in een zwart beeld. Iemand suggties om mij verder te helpen? Knoppix werkt wel op deze p.c.
Link naar reactie
[quote:48c36d1242="reykar"]Ik ben nog niet verder dan de code's[rene@localhost rene] en verder gebeurt er niets. [/quote:48c36d1242] Ik neem aan dat je dat te zien krijgt, nadat je password hebt getypt. Dan ben je ingelogd in init 3 Heb je wel tijdens de installatie opgegeven dat je wilt starten met X? Wat gebeurd er als je typt [code:1:48c36d1242] startx [/code:1:48c36d1242] Als X crashed. Controleer dan als root met [b:48c36d1242] vi [/b:48c36d1242] /var/log/XFree86.0.log :roll:
Link naar reactie
Als root typ je [code:1:1d91cf4a4a] XFdrake [/code:1:1d91cf4a4a] Met de pijljes toets omlaag selecteer je Monitor, dan Tab en Enter. Als je Aangepast selecteerd, dan moet je de Horizontale verversingsratio en Verticale verversingsratio typen. Weet je die niet, dan kun je Aangepast beter niet gebruiken. Helemaal onderaan kun je ook nog selecteren Algemeen. De kans dat je daar een fout maakt is kleiner.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...