anoniem Geplaatst: 16 maart 2003 Delen Geplaatst: 16 maart 2003 :cry: Heb een mandrake distibutie gekregen plus computerblad om eens te proberen of linux mandrake wat is voor mij.Het helpt mij in ieder geval de zondag door. Ik ben nog niet verder dan de code's[rene@localhost rene] en verder gebeurt er niets. Tijdens instalatie heb ik gekozen voor de gnome desktop en in een eerdere instalatie voor kde. maar er komt niks Blijf steeds bij die regel hangen. Als ik lang wacht blijft de harde schijf ratelen en eindigt het in een zwart beeld. Iemand suggties om mij verder te helpen? Knoppix werkt wel op deze p.c. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2003 [quote:48c36d1242="reykar"]Ik ben nog niet verder dan de code's[rene@localhost rene] en verder gebeurt er niets. [/quote:48c36d1242] Ik neem aan dat je dat te zien krijgt, nadat je password hebt getypt. Dan ben je ingelogd in init 3 Heb je wel tijdens de installatie opgegeven dat je wilt starten met X? Wat gebeurd er als je typt [code:1:48c36d1242] startx [/code:1:48c36d1242] Als X crashed. Controleer dan als root met [b:48c36d1242] vi [/b:48c36d1242] /var/log/XFree86.0.log :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2003 tijdens installatie krijg ik niet de mogelijkheid om x in te stellen ga eerst startx proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2003 dom dom dom , is er wel maar mijn monitor staat er niet bij. kan wel scheel kijken maar niet zo goed dat mijn ogen dit schele beeld weg werken. hoe nu verder? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2003 Voor de monitor kan eventueel Aangepast worden geselecteerd. Maar belangrijker is of de video drivers geinstalleerd zijn. Vooral als die videokaart een Geforce 4 is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2003 grafische kaart is een onboard video kaart van sis. de 630 om precies te zijn. Ik denk dat het hem zit in de monitor. Maar hoe kan ik die instellingen aanpassen als ik al een instalatie heb uitgevoert. Inloggen als root en dan aanpassen. Op welke code's ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2003 Als root typ je [code:1:1d91cf4a4a] XFdrake [/code:1:1d91cf4a4a] Met de pijljes toets omlaag selecteer je Monitor, dan Tab en Enter. Als je Aangepast selecteerd, dan moet je de Horizontale verversingsratio en Verticale verversingsratio typen. Weet je die niet, dan kun je Aangepast beter niet gebruiken. Helemaal onderaan kun je ook nog selecteren Algemeen. De kans dat je daar een fout maakt is kleiner. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2003 Het heeft even geduurd eer ik tijd had maar het werkt Ik ga nu eerst maar eens flink aan het klooien met deze computer maar vind het nu al leuk bedankt voor de hulp Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen