anoniem Geplaatst: 15 maart 2003 Delen Geplaatst: 15 maart 2003 eeeys, ik heb een probleem met het installeren van Linux.. Ik heb namelijk een P1 200mhz met 32MB geheugen... blijkbaar is 32MB niet voldoende want hij zegt van " you're computer doesnt have enough memory to run Yast, to continue, activate some swap space ". nou komt mij probleem.. help wat nu !!.. ben namelijk "newbie" met Linux. kan iemand mij uitleggen hoe ik dit dus kan oplossen. ik hoorde iemand zeggen van dat je in "Linux Opdracht prompt" commando's kan invoeren.. maar ik kan daar niet eens komen want hij kan niet alles laden en vraagt dus om een swap partitie. - Linux installatie start op... - Er is onvoldoende geheugen.. maak swap aan kies abort - Ga naar Start installation / system - Kies Start rescue system ik zou ook niet eens weten wat ik moet intypen dus als iemand dat ook weet graag.. Alvast Bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2003 volgens mij activeert ie dan zelf de swap space :roll: maar doe je grafische installatie, of de textbased? (dus druk je na het booten van je cd op enter of type je in "text") Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2003 neeh dat doet die dus bij mij niet.... en dat textbased werkt ook niet.. heb ik al geprobeerd. Je kan pas volgens mij partities of swap maken als die Yast opgestart is.. maar het punt is die start die juist niet op omdat die geen swap partitie heeft. :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2003 Het beste is 't om het werk geheugen uit te beiden tot minimaal 64 MB. Maar als je toch wilt proberen om SuSE 8.1 te installeren met slechts 32 MB, lees dan [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=341273&highlight=#341273]deze reply[/url] Als je PatitionMagic niet heb, kun je de swap ook maken vanuit console (Ctrl Alt F2) dat beschreven wordt door LibraOne Geplaatst: 10 Maa 2003 12:15 in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=85726&]deze topic[/url] :roll: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen