anoniem Geplaatst: 13 maart 2003 Delen Geplaatst: 13 maart 2003 Gisteravond heb ik geprobeerd Linux te installeren. Redhat 8.0 Evaluation. Ik had een beschrijving hoe ik het aan zou moeten gaan pakken: Booten vanaf CD; partitioneren (swap en ext3); bootloader instellen en netwerk config. Ik had al een schijf klaar gemaakt voor Linux (3 gieg) en wou partitioneren. Dit ging niet. Ik kreeg een foutmelding over 'Allocatable' ofzo. Anyway ik kon met Disk Druid niet partitioneren. Ik windows starten. PartitionMagic 8 gestart en via de optie 'Ander OS installeren' Linux aangeklikt. Die maakte me netjes 2 schijven aan. Een swap van 140 mb en een ext2 van 2.7 gieg. Ik weer booten vanaf CD en de ext2 schijf met Linux's Disk Druid van ext2 naar ext3. En installeren. Linux werkt. Maar:: Met PartitonMagic zag ik nog net dat het programma mijn Cschijf op 'hidden' had gezet. Nu is mijn Dschijf Cschijf geworden. Ik wil de PC opstarten en krijg een scherm om een os te kiezen. Windows staat hier niet tussen. Met Linux zou de bootloader LILO, Windows moeten zien. Dat deed het programma niet. Maar dat is mijn Dschijf geworden. En daar staat Windows niet op. Dus:: Probleem! Weet u een manier hoe ik mijn Cschijf weer uit zijn 'hidden' status kan krijgen? Zonder een low-format uit te voeren! :-? Daar zit ik niet op te wachten eigenlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2003 Je kunt het programma Ranish partition manager [url]http://www.ranish.com/part/[/url] gebruiken om een partitie van "hidden" af te halen. Tip: maak een windows98 bootdisk en zet de ranish partition manager erbij. Je kunt dan in één moeite door de zaak restaureren. Op de website worden tegenwoordig ook tips gegeven voor het gebruik van dit handige tooltje. :D Greetz, dJezzer 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2003 Ik begrijp dat Linux nog werkt. Kennelijk gebruik je niet GRUB als bootloader. Jammer, want anders kon je in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78751]dit[/url] verslag precies nalezen hoe ik een "hidden" Windows XP partitie weer te voorschijn toverde. Daarvoor hoefde ik dus geen nieuwe software te installeren. Wellicht dat iets vergelijkbaars ook kan met Lilo ... Overigens ben ik sinds dat avontuur maar gewoon van Partition Magic afgebleven: ik heb nu niet zo veel vertrouwen meer in dat (erg dure!)programma ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2003 Bedankt. Windows werkt weer!!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen