anoniem Geplaatst: 12 maart 2003 Delen Geplaatst: 12 maart 2003 Hoe pas je onder linux het aantal rijen en kolommen aan in tekstmode, dus onder bash? Dus niet in X, maar in het tekstscherm wat je te zien krijgt als je op ctrl+alt+functietoets drukt. Het gaat erom dat er veel meer letters op een regel passen en veel meer regels op een scherm, dus van 60x25 naar 100x50 of zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2003 De grote truuk heet [b:17b91cebfb]framebuffer[/b:17b91cebfb]. Hoe en wat moet ik mij ook nog eens in verdiepen, maar een beetje googlelen wil wel helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2003 Ik heb "linux framebuffer" bij google opgezocht en het enige wat je hoeft te doen is vga=ask of vga=791 toe te voegen aan grub.conf en het werkt goed. Eventueel moet je nog framebuffer support in de kernel compileren of zo, maar dat hoeft niet bij Redhat 8.0 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen