anoniem Geplaatst: 10 maart 2003 Delen Geplaatst: 10 maart 2003 Ik krijg het niet mogelijk om mp3's af te spelen in redhat 8 M'n geluidskaart werkt goed. Wanneer ik mijn partitie mount waar de mp3's staan krijg ik ze allemaal te zien. Ik open dan xmms en krijg de kans om zoals bij winamp alle files in te brengen. Hier krijg ik het probleem. De liedjes flikkeren in de afspeellijst. Precies of xmms slaat tilt. Ik dacht eerst aan bug in xmms omdat ik ongeveer 1000 liedjes in de afspeellijst plaats, maar 1 liedje krijg ik er ook niet in te. Iemand enig idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2003 # Ja draai Winamp eens onder Wine en kijkt of je dan dat probleem niet hebt. Winamp draait probleemloos onder Wine dus dat komt mooi uit. # Ik heb massa's .ogg files van mijn CD's geript en heb daarmee nooit probs met XMMS, geen ervaring met mp3 gelukkig ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2003 In RedHat 8 is de mogelijkheid om MP3 bestanden af te spelen uit XMMS gehaald (ivm licencies geloof ik). Kijk voor meer informatie en oplossingen op http://www.xmms.org Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2003 [quote:4451be720e="Marcel de Reus"]# Ja draai Winamp eens onder Wine en kijkt of je dan dat probleem niet hebt. Winamp draait probleemloos onder Wine dus dat komt mooi uit. # Ik heb massa's .ogg files van mijn CD's geript en heb daarmee nooit probs met XMMS, geen ervaring met mp3 gelukkig ;)[/quote:4451be720e] Ik ben behoorlijk newbie met linux. Kan je me zeggen hoe ik dan wine kan draaien of installeren en hoe het werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2003 Ik draai ook RedHat 8, het enige wat je even moet doen is vanaf de site [url]http://staff.xmms.org/priv/redhat8/[/url] de rpm te downloaden en hierop te ´ dubbelklikken´ Redhat installeert de rpm dan en na een herstart van Linux kan je je MP3´s gewoon weer afspelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2003 # Wine kun je gewoon via RedHat package manager instaleren en vervolgens kies je op het .exe installbestand van Winamp rechtermuis en dan openen met wine, heel simpel dus. # Dat is waar ook ja, ben ff de naam van dat ding kwijt, maar tegenwoordig moet voor elke mp3codec 45 cent oid betaald worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2003 ik zou zeggen, volg de raad van mrlee op en download de mp3plugin voor xmms. Deze wordt niet met RH meegeleverd ivm de licentie op mp3. Wine gebruiken om een Windows-applicatie te draaien voor mp3 lijkt me ietwat overdreven. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2003 # Het was dan ook als test bedoeld en niet als blijvende oplossing. # Winamp en XMMS zijn min of meer dezelfde tools BTW. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen