anoniem Geplaatst: 7 maart 2003 Delen Geplaatst: 7 maart 2003 Ik heb een geweldige Audio Player gedownload: Music Match Jukebox 1.43 via Tucows.. Prachtig.... hoe krijg ik hem draaiend of weet iemand welke documentatie ik door moet spitten om deze Jukebox aan de praat te krijgen. Ik gebruik Mandrake 9.0 met KDE. BVD! Ps: de download file is: install-mmjb-1.43.sh (14 mb) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2003 .sh-bestanden kun je niet uitpakken: ze zijn niet ingepakt. sh is een scripttaal (zie ook: man sh). Ga eens naar een terminal en ga naar het pad waar je het bestand ingezet hebt. Type vervolgens: [code:1:0d2a3c1811]./install-mmjb-1.43.sh[/code:1:0d2a3c1811] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2003 Hoi, De extensie .sh geeft aan dat het een shell-script is. Het enige wat je hoeft te doen om dit programma te installeren (als root) is het bestand executable maken en daarna uitvoeren. Dat doe je door in een xterm in te typen: 'chmod 777 install-mmjb-1.43.sh'. Daarna voer je het bestand uit met de opdracht: 'sh ./install-mmjb-1.43.sh' (er van uit gaande dat dit bestand in je actieve directory staat). Succes, Philip Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2003 <zorg_voor_verwarring_modes> chmod 700 is genoeg. zelfs chmod 100 zou kunnen werken :lol: </zorg_voor_verwarring_modes> Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2003 OK, Dat 'chmod 777 ...' is een stukje gemakzucht van mij! Toch maak ik wel eens mee dat een installatie NIET lukt omdat ik niet de wereld heb opengezet. Om eventuele problemen te voorkomen zet ik op voorhand alles open. Groet, Philip Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2003 En voor wie graag grafisch klikt, je kunt de toegangsrechten van een bestand ook wijzigen door in een bestandsbeheerder met de rechtermuisknop er op te klikken en te kiezen voor [b:458f4362bf]eigenschappen[/b:458f4362bf] Selecteer bij het kopje [b:458f4362bf]toegangsrechten[/b:458f4362bf] de keuzevakjes voor [b:458f4362bf]uitvoeren[/b:458f4362bf]. Zie hiervoor ook de faq... Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2003 Hmmm, de installatie ging vrij makkelijk. tijdens de installatie kon je direct op een Help button drukken waar ontzettend veel bruikbare informatie stond mbt de installatie. Alleen kon je het natuurlijk weer niet afdrukken (???)... met Ctrl-C en Ctrl-V in Kedit kon het ook niet geplakt worden.... beetje amateuristisch vind ik dat. Voorheen gebruikte ik de meegeleverde Xmms. Via Xmms kon ik gewoon via /mnt mijn Fat32 schijven benaderen waar de muiziekbestanden (mp3) staan. Met de nieuwe MusicMatch Jukebox kan ik alleen maar mijn linux partitie benaderen... grrrrrrr... Maar.... even nog een vraagje, mischien dat iemand het weet. Als ik Konqueror opstart, dan kan ik heel makkelijk naar mijn muziekbestanden gaan op de Fat32 partitie. Het mooie van alles is, dat ik Konqueror meerdere malen kan opstarten (zeg 3x). Als ik dan op een muziekbestand klik, dan wordt hij netjes afgespeeld via Konqueror en als het muziekje bijna afgelopen is, dan kan bijvoorbeeld met de andere Konqueror het volgende muziekbestand starten (En dat werkt geweldig!!).. oja, nu mijn vraag. Is er een mogelijkheid dat er een klokje is die aftelt als je een muziekbestand afspeelt, zodat je precies weet wanneer het muziekbestand eindigt???.. mischien een trucje binnen Konqueror?.... (wat een hoop tekst ... pfff, hopelijk snappen jullie wat ik bedoel).. BVD! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen