anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Delen Geplaatst: 5 maart 2003 Eindelijk eens over op Linux en na 3 keer Mandrake 9.0 te installeren heb ik alles werkend. Heb daarna eens Mandrake Update opgestart en enkele programma's laten updaten (weet helaas niet meer welke :( ) Echter...nu ik Mandrake Update wil opstarten wordt ik geconfronteerd met de volgende foutboodschap: [i:905eec5293]Er is een fout opgetreden bij het toevoegen van een vernieuwingsmedium via uprpmi. Dit zou veroorzaakt kunnen zijn door een kapotte of tijdelijk onbeschikbare mirror, of wanneer uw Mandrake Linux-versie (9.0) nog niet / niet meer ondersteund wordt door de officiele Mandrake Linux vernieuwingen. Wilt u een andere mirror proberen?[/i:905eec5293] Het maakt niet uit voor welke mirror-site ik kies....steeds deze foutmelding. Heb ondertussen rpmdrake een keer opnieuw geinstalleerd...helaas zonder effect. Wat is de oplossing voor dit probleem? (hopelijk niet opnieuw installeren, want mijn ADSL-verbinding werkt nu eindelijk :wink: ) Alvast bedankt, Ton[/code] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2003 je hebt urpmi.addmedia en urpmi.removemedia al geporbeerd ?? urpmi.addmedia bler ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/updates/9.0/base/hdlist.cz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2003 Ook ik werk met Mandrake 9 en ik heb hetzelfde probleem gehad. Nu heb ik het weer werkend met de volgende instellingen: In Mandrake configuratiecentrum, software beheer, software bronnenbeheer, update_source, bewerken, invullen bij URL: ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/updates/9.0/RPMS en bij relatief pad: ../base/hdlist.cz Vervolgens uiteraard veranderingen opslaan en in volgend venster opslaan en afsluiten. Bij mij werken deze instellingen goed. Succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2003 precies hetzelfde dan wat ik zei :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2003 Bedankt voor de tips. Ik heb het ondertussen werkend gekregen. Het was zelfs nog simpeler. De bestaande Update_source verwijderen en vervolgens Mandrake Update starten. Vervolgens maakt het programma zelf een nieuwe Update_Source aan met de instellingen zoals Jomac heeft aangegeven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen