Ga naar inhoud

[Mandrake 9.0] Mandrake Update probleem

Aanbevolen berichten

Eindelijk eens over op Linux en na 3 keer Mandrake 9.0 te installeren heb ik alles werkend. Heb daarna eens Mandrake Update opgestart en enkele programma's laten updaten (weet helaas niet meer welke :( ) Echter...nu ik Mandrake Update wil opstarten wordt ik geconfronteerd met de volgende foutboodschap: [i:905eec5293]Er is een fout opgetreden bij het toevoegen van een vernieuwingsmedium via uprpmi. Dit zou veroorzaakt kunnen zijn door een kapotte of tijdelijk onbeschikbare mirror, of wanneer uw Mandrake Linux-versie (9.0) nog niet / niet meer ondersteund wordt door de officiele Mandrake Linux vernieuwingen. Wilt u een andere mirror proberen?[/i:905eec5293] Het maakt niet uit voor welke mirror-site ik kies....steeds deze foutmelding. Heb ondertussen rpmdrake een keer opnieuw geinstalleerd...helaas zonder effect. Wat is de oplossing voor dit probleem? (hopelijk niet opnieuw installeren, want mijn ADSL-verbinding werkt nu eindelijk :wink: ) Alvast bedankt, Ton[/code]
Link naar reactie
Ook ik werk met Mandrake 9 en ik heb hetzelfde probleem gehad. Nu heb ik het weer werkend met de volgende instellingen: In Mandrake configuratiecentrum, software beheer, software bronnenbeheer, update_source, bewerken, invullen bij URL: ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrake/Mandrake/updates/9.0/RPMS en bij relatief pad: ../base/hdlist.cz Vervolgens uiteraard veranderingen opslaan en in volgend venster opslaan en afsluiten. Bij mij werken deze instellingen goed. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...