Ga naar inhoud

[SuSE 8.1] Installatie 3D grafische kaart


Aanbevolen berichten

Voor mijn net geinstalleerde SuSE 8.1 profesional pc moeten de 3D drivers handmatig worden geïnstalleerd. Na deze gedownload te hebben op www.nvidia.com en te hebben uitgepakt, volgens de instructies in de readme opnieuw opgestart in runlevel 3 (zonder X). Vanuit de direcory NVIDIA_kernel..... het commando make gegeven wat stopt na de volgende error-output: [quote:ede80b93cd]cc1: code model `kernel' not supported in the 32 bit mode In file included from nv-linux.h:83, from nv.c:14: /lib/modules/2.4.19-4GB/build/include/linux/highmem.h: In function `bh_kmap': /lib/modules/2.4.19-4GB/build/include/linux/highmem.h:22: warning: pointer of type `void *' used in arithmetic nv.c: In function `nv_agp_translate_address': nv.c:2756: warning: cast from pointer to integer of different size make: *** [nv.o] Fout 1[/quote:ede80b93cd] Iemand enig idee? Dit is de gewone output: [quote:ede80b93cd]cc -c -Wall -Wimplicit -Wreturn-type -Wswitch -Wformat -Wchar-subscripts -Wparentheses -Wpointer-arith -Wcast-qual -Wno-multichar -O -MD -D__KERNEL__ -DMODULE -D_LOOSE_KERNEL_NAMES -mcmodel=kernel -DNTRM -D_GNU_SOURCE -D_LOOSE_KERNEL_NAMES -D__KERNEL__ -DMODULE -DNV_MAJOR_VERSION=1 -DNV_MINOR_VERSION=0 -DNV_PATCHLEVEL=4180 -DNV_UNIX -DNV_LINUX -DNV_INT64_OK -DNV_64_BITS -DNVCPU_X86_64 -I. -I/lib/modules/2.4.19-4GB/build/include -Wno-cast-qual nv.c [/quote:ede80b93cd] Ik kan er niet echt veel uithalen :-?
Link naar reactie
[quote:9dcd69b463="Mgompie"]Heb je de goede versie gedownload? Er zijn een drietal versies, dacht ik.[/quote:9dcd69b463] Er zijn idd drie versies: Linux IA32 Linux AMD64 Linux IA64 Omdat het om een Athlon 1800+ processor gaat, heb ik de 'AMD64' versie download. Is dit niet de goede dan? [quote:9dcd69b463="Marcel de Reus"]Hmm, het zou gewoon moeten werken. Download anders gewoon de RPM files van SuSE 8.1[/quote:9dcd69b463] RPM files heb ik niet gevonden: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Graphics Driver > GeForce and TNT > Linux AMD64 http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_display_amd64_1.0-4180 Of moet ik dan ergens anders zoeken?
Link naar reactie
[quote:030e809c63="c.j.krul"][quote:030e809c63="Mgompie"]Heb je de goede versie gedownload? Er zijn een drietal versies, dacht ik.[/quote:030e809c63] Er zijn idd drie versies: Linux IA32 Linux AMD64 Linux IA64 Omdat het om een Athlon 1800+ processor gaat, heb ik de 'AMD64' versie download. Is dit niet de goede dan?[/quote:030e809c63] IA32 zijn alle 32 bit processoren; AMD64 zijn voor de 64 bit processoren van AMD; IA64 zijn voor de 64 bit processoren van Intel. Probeer de IA32 (i386) versie eens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...