anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Delen Geplaatst: 5 maart 2003 linux users, Ik heb twee vragen: Allereerst het gebruik van de z.g pendrives die je in de USB-poort kunt steken, worden deze ook ondersteund in Linux? En moet je dan ook een regel toevoegen aan /etc/fstab om deze pendrive een mountpoint te geven. tweede vraag: in het blad c't stond een artikel over ACPI onder Linux waarin o.m. stond dat als in de nieuwe kernels niet meer ondersteuning komt voor ACPI je zelfs op een nieuw moederbord Linux niet meer kunt booten Heeft een van jullie hier meer ervaring mee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2003 1) die usb-stick kun je gewoon mounten, een mountpunt in fstab is altijd handig. Hoe precies weet ik helaas niet. 2) ik vermoed dat het verhaal over de toekomstige 2.6.x kernels gaat (nu nog 2.5.x) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2003 Onder SuSE linux 8.1 heb ik al diverse Compac Flash cardreaders ingeplugd. Er verschijnt automatisch een link op de desctop (KDE 3) die het medium automatisch mount als je er naartoe gaat. Ideaal dus :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2003 In SuSE verschijnt idd automatisch een pictogram op je bureablad. Je kunt ook de volgende regel is je fstab toevoegen: [code:1:264a276dbc]/dev/sda1 /mnt/diskonkey vfat noauto,user,exec 0 0[/code:1:264a276dbc] Zoals je ziet gebruik is dus een diskonkey. Dat werkt prima. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2003 [quote:d3fc7957b9="Velletje"] tweede vraag: in het blad c't stond een artikel over ACPI onder Linux waarin o.m. stond dat als in de nieuwe kernels niet meer ondersteuning komt voor ACPI je zelfs op een nieuw moederbord Linux niet meer kunt booten Heeft een van jullie hier meer ervaring mee?[/quote:d3fc7957b9] Of dat waar is weet ik niet, maar AFAIR komt ACPI ondersteuning in kernel 2.6 en zit het al in FreeBSD 5.0. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2003 Wat is AFAIR? De huidige ACPI support werkt toch, waarom zouden ze die eruit halen? Ik gebruik het naar volle tevredenheid op mijn laptop op een klein feitje na dat hij de batterij negatief opgeladen ziet en dus geen goede waarschuwingen kan geven als de accu opraakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2003 As Far As I Remember ACPI is een kernel-patch, welke niet standaard in de kernel zit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2003 As Far As I Recall ;) betekent vrijwel hetzeflde... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2003 Nu jullie het er toch over hebben... Stel ik koop een 512Mb diskonkey en wil daar een (reddings)systeem op zetten ( ik heb begrepen dat je op sommige machines kan booten van usb) moet je dan partiities aanmaken ?? (ivm. swap) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2003 [quote:ebef3eab88="wstolk"]Nu jullie het er toch over hebben... Stel ik koop een 512Mb diskonkey en wil daar een (reddings)systeem op zetten ( ik heb begrepen dat je op sommige machines kan booten van usb) moet je dan partiities aanmaken ?? (ivm. swap)[/quote:ebef3eab88] Booten van diskonkey lukt nog niet met de huidige BIOS'sen helaas. Je kunt dan gewoon van de ramdisk gebruik maken net als met een boot CD/flop. Een swap is niet perse nodig als je het klein houdt. # Ow vandaar dat de standaard 2.4.20 kernel geen ACPI had en de Slack source wel :) Je kunt overigens je comp met apm ook gewoon uitzetten hoor. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen