Ga naar inhoud

Pendrives en ACPI

Aanbevolen berichten

linux users, Ik heb twee vragen: Allereerst het gebruik van de z.g pendrives die je in de USB-poort kunt steken, worden deze ook ondersteund in Linux? En moet je dan ook een regel toevoegen aan /etc/fstab om deze pendrive een mountpoint te geven. tweede vraag: in het blad c't stond een artikel over ACPI onder Linux waarin o.m. stond dat als in de nieuwe kernels niet meer ondersteuning komt voor ACPI je zelfs op een nieuw moederbord Linux niet meer kunt booten Heeft een van jullie hier meer ervaring mee?
Link naar reactie
[quote:d3fc7957b9="Velletje"] tweede vraag: in het blad c't stond een artikel over ACPI onder Linux waarin o.m. stond dat als in de nieuwe kernels niet meer ondersteuning komt voor ACPI je zelfs op een nieuw moederbord Linux niet meer kunt booten Heeft een van jullie hier meer ervaring mee?[/quote:d3fc7957b9] Of dat waar is weet ik niet, maar AFAIR komt ACPI ondersteuning in kernel 2.6 en zit het al in FreeBSD 5.0.
Link naar reactie
[quote:ebef3eab88="wstolk"]Nu jullie het er toch over hebben... Stel ik koop een 512Mb diskonkey en wil daar een (reddings)systeem op zetten ( ik heb begrepen dat je op sommige machines kan booten van usb) moet je dan partiities aanmaken ?? (ivm. swap)[/quote:ebef3eab88] Booten van diskonkey lukt nog niet met de huidige BIOS'sen helaas. Je kunt dan gewoon van de ramdisk gebruik maken net als met een boot CD/flop. Een swap is niet perse nodig als je het klein houdt. # Ow vandaar dat de standaard 2.4.20 kernel geen ACPI had en de Slack source wel :) Je kunt overigens je comp met apm ook gewoon uitzetten hoor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...