anoniem Geplaatst: 4 maart 2003 Delen Geplaatst: 4 maart 2003 Ik heb een systeem met 1 cdrom en 1 brander. Nu wil ik graag de brander 'onzichtbaar' maken voor linux. Elke keer als ik de /mnt dir benader wordt automatisch m'n cdrom en brander gecheckt of er cd's in zitten. Het is een ouder brander en deze acties zijn niet erg bevordelijk voor de levensduur. Ik wil dit graag voorkomen dus, ik brand toch alleen onder windows nu nog. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2003 Zet je toch gewoon het automatisch mounten uit wat er dan over blijft is een lege directorie check dus ff met ps -ax | grep auto welke er op jouw systeem gebruikt wordt. Het kan ook de kernel module voor automount zijn dusmet lsmod zou hij erbij kunnen staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2003 Kijk gewoon even in /etc/fstab en verwijder woorden als auotmount of supermount bij het regeltje van de brander. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2003 Verder kun je de toegangsrechten van de fysieke cd-brander kunnen verwijderen. In /etc/fstab staat welke map de fysieke brander bevat. Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen