Ga naar inhoud

redhat 8.0 internet op desktop en laptop

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb Redhat 8.0 op mijn desktop geinstalleerd en heb daar internetverbinding via een kabelmodem op eth1 Via mijn 2 de netwerkkaart heb ik een netwerkkabel lopen naar mijn laptop, waar ik zonet ook deze distro op geinstalleerd heb. Hoe kan ik nu internetverbinding krijgen via mijn desktop naar mijn laptop? Welk zijn de instellingen die ik bij de 3 netwerkkaarten moet invullen? :roll:
Link naar reactie
Je zult waarschijnlijk bij op je laptop een static IP moeten instellen, 192.168.0.2 bijvoorbeeld en de eth0 van je desktop dan op 192.168.0.1 Dan moet je de eth0 van je desktop als gateway instellen op je laptop en dan moet je vervolgens op je desktop een route tabel maken die dus de internet request van je laptop doorstuurt naar eth1. Hoe dat moet weet ik echter niet en ik kreeg op deze vraag destijds geen duidelijk antwoord (week of 2 terug) :( Ik heb inmiddels een hardware router en heb het helaas nooit verder uitgeocht.
Link naar reactie
In je desktop (1-malig) in je rc.local file toevoegen: iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward of deze twee regels een keer enteren. Bij herstart van je computer moet je dat weer doen, hè! [b:5aa555c152]waarbij eth1 je internet kaart is[/b:5aa555c152] Netwerk herstarten. En inderdaad op je clients je gateway, dns adressen van je ISS invullen. Een lokaal ip adres is niet direct nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...