anoniem Geplaatst: 3 maart 2003 Delen Geplaatst: 3 maart 2003 Beste Linux gebruikers, Ik werk nu op 2 pc's onder Windows 98 :-? . ik heb veel fouten erin dus dacht ik laat ik Linux eens proberen. Ik heb knoppix bestelt bij www.munnikes.nl en ik ontvang hem op 4 maart 2003. Maar nu heb ik een vraagje: Kan ik windows 98 spelletjes spelen? en wat zijn een paar commando's? Ik heb van mijn vader gehoord om op mijn c: schijf te komen moet ik hdc intypen. Groetjes en alvast bedankt! Koen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2003 Onder Linux kun je niet zomaar Windows 98 spelletjes spelen helaas! start maar eens wat spullen op als je knoppix hebt. Voor wat meer leesvoer (commando's etc.) moet je hier maar eens kijken: http://www.xs4all.nl/~wbsoft/linux/links/nederland.html http://huijts.student.utwente.nl/~jarkko/linux/lgh13/html/index.html http://www.nedlinux.nl/~bint/nedlinux/beginsel.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2003 Windows games spelen onder Linux doe je met WineX, maar dat wordt een hoop instellen en installeren ed en daar is Knoppix niet erg handig voor. Knoppix is puur bedoeld als demo- en resqueCD. Vind je het er interessant uitzien en wil je graag meer Linux, dan kun je het beste gewoon een doosje SuSE Linux 8.1 personal kopen. Dat is het makkelijkst om mee te beginnen. Dan krijg je 4 CD's met alle nodige software en een makkelijke niet al te dik boek met daarin onder andere een korte cursus commandline, wat uitleg over het principe van mounten en de Linux filestructuur ed om je op weg te helpen. SuSE kan automatisch je Windows partitie verkleinen en SuSE er naast installeren, tijdens het opstarten krijg je dan een mooi menuutje waarin je kunt kiezen uit SuSE en Windows. Ik weet niet zeker of het ook zo onder Knoppix werkt, maar afgaande op de info van je vader zou het dan zoiets worden: [code:1:117048299f]mkdir /mnt/windows && mount /dev/hdc -t vfat /mnt/windows[/code:1:117048299f] Vervolgens kun je de data dan vinden onder de map /mnt/windows Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2003 Ha Ha, Wedden dat je je win98 data gewoon onder /dev/hda1 kunt vinden :D direct maar ff uitleg omtrend partities, en Harde schijven onder Linux :D prim.master = /dev/hda eerste partitie is dan /dev/hda1, extended partitie is (als het native windows schjven betrefd) vrijwel altijd /dev/hda2 en het eerste logische station is ALTIJD [u:23b3d9c100]/dev/hda5[/u:23b3d9c100] prim slave = /dev/hdb sec.master = /dev/hdc sec. master = /dev/hdd mocht je een brander hebben dan wordt dit door de module [i:23b3d9c100] ide_scsi [/i:23b3d9c100] te laden meestal /dev/sr0 dus tenzij jij je windows98 op de eerste partitie hebt staan van je secondary master zal het GEEN /dev/hdc zijn ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2003 [b:f2592b29d2]Ik heb van mijn vader gehoord om op mijn c: schijf te komen moet ik hdc intypen. [/b:f2592b29d2] Als het goed is heb je een pictogram op je desktop waarmee je de c-schijf kunt openen.. Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen