anoniem Geplaatst: 2 maart 2003 Delen Geplaatst: 2 maart 2003 Om dvd's op mijn pc af te spelen gebruik ik Xine en Mplayer (beiden de laatste versies) maar bij beiden heb ik problemen. Bij Xine valt het geluid steeds aan en uit en bij Mplayer hapert het beeld constant! Als ik op windows mijn dvd's bekijk heb ik geen enkel probleem dus het ligt niet aan mijn dvddrive :-? Waar kan dit aan liggen??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2003 Het haperen van beeld komt mogelijkl door dat DMA voor je dvd drive niet aan staat/gebruikt wordt. Dit kun je aanzetten met 'hdparm -d 1 /dev/dvd ' (of andere /dev/* als je niet een /dev/dvd maar /dev/hdc* hebt o.i.d.). Met Xine heb ik te weinig ervaring, maar mocht je niets anders vinden, probeer Ogle eens... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2003 Gebruik je Alsa? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2003 Als ik als root dat commando ingeef krijg ik: [quote:ef581c7e7a]/dev/dvd: setting using_dma to 1 (on) HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted using_dma = 0 (off) [/quote:ef581c7e7a] En ja, ik gebruik alsa. Ik heb enkel met dvd's problemen ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2003 Niet op /dev/dvd doen.... op /dev/hdXY... doe dan gelijk hdparm met -d1 en -c1... Dat probleem had ik eerst ook.... met hdparm direct helemaal opgelost... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2003 Met /dev/hdXY bedoeld hij dus gewoon de echte device. Die kun je zien met ls -l /dev/dvd, dit is namelijk gewoon een symlink naar deze device. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen