Ga naar inhoud

vraagje over BlackBox

Aanbevolen berichten

Blackbox zelf ondersteunt geen icoontjes enzo. Dat is nou juist het minimalistische van Blackbox. Je kan een programma als idesk gebruiken daarvoor. Blackbox onthoudt zelf zijn eigen stijl enz. Wat je verder allemaal aan progjes opstart kun je automatisch bij inloggen doen, door ~/.xinitrc of ~/.xsession te editen. Dat script moet dan als laatste Blackbox starten. Zie ook de man page van Blackbox.
Link naar reactie
[quote:30db5a84c8="wbsoft"]Blackbox zelf ondersteunt geen icoontjes enzo. Dat is nou juist het minimalistische van Blackbox. Je kan een programma als idesk gebruiken daarvoor. Blackbox onthoudt zelf zijn eigen stijl enz. Wat je verder allemaal aan progjes opstart kun je automatisch bij inloggen doen, door ~/.xinitrc of ~/.xsession te editen. Dat script moet dan als laatste Blackbox starten. Zie ook de man page van Blackbox.[/quote:30db5a84c8] Naar ik heb begrepen dient die .xinitrc voor als de xserver pas opstart na het inloggen en die .xsession voor als je grafisch inlogt. Alleen... ik log grafisch in, maar ik zie nergens die .xsession en .xinitrc is leeg :-? Welk bestand moet ik nu aanpassen?? Ik gebruik btw redhat 8.0
Link naar reactie
Bestaat er geen ander programma dan idesk?? Ik kan niet van source compileren, ik krijg altijd "error 1" en met een rpm ontbreek ik "libimlib.so.1". Ik heb vroeger al eens geprobeer om enligtenment te installeren met die libimlib.so.1-dependancie maar uiteindelijk heb ik dat moeten opgeven, het lukt gewoon niet met Red Hat 8.0 :oops: en ik heb geen zin om dat nog een allemaal opnieuw te proberen :evil:
Link naar reactie
Waarom wil je eigenlijk Blackbox ;) als je al dat soort gemakken wilt zoals je die beschrijft, kun je beter bijvoorbeeld Gnome of KDE gebruiken. Trouwens, van source compileren is niet zo heel moeilijk. Je moet make, gcc enz installeren vanuit je distributie. Vaak ook bepaalde libraries (bijv. imlib enz). Die kun je over het algemeen ook vanuit de distro installeren. Voor de rest: lukt het compileren van source niet, post in dit forum!
Link naar reactie
Nou das een goede reden :-) . Ik ben natuurlijk ook fan van Blackbox. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar Black/Flux-box + idesk schijnt echt super te zijn. Maar je zult zelf dan even wat configfiletjes moeten editen voor het configureren. Maar dat is na even wennen geen enkel probleem. Maar normaal wordt Blackbox inderdaad gestart vanuit ~/.xinitrc (als je met startx X start) of ~/.xsession (als je grafisch start). Stel je login manager in op XDM (niet KDM of GDM) en je hebt een nog snellere login. XDM start ook ~/.xsession op. KDM en GDM doen weer andere dingen, naar het schijnt.
Link naar reactie
[quote:848d2a9567="MVE"]Voor mij is de reden om geen KDE/Gnome te nemen puur snelheid.. KDE/Gnome zien er mooi uit, maar ik wil een snelle interface hebben die snel reageerd en niet veel resources vreet..daarbij moet het wel mooi ogen..toen kwam ik op BlackBox :D M.[/quote:848d2a9567] idd, groot gelijk... en enkel die desktop shortcuts vind ik een gemis, voor de rest is het gewoon perfect ;)
Link naar reactie
Als ik apps minimaliseer of iconfy..hoe krijg ik ze dan weer terug op mijn beeldscherm. Ik vind GKrellM heerlijk! :-) Ik zie wanneer er nieuwe mail is en zie ook mijn load etc. Nog een vraagje: als ik een leuke jpg als desktop wil hebben en ik die background laden doe ik bsetbg "file" , alleen hoe zorg ik er voor dat die background met de volgende login ook standaard laadt alks background? Nogmaals bij voorbaat dank! :-) M.
Link naar reactie
Als een app ge-iconified is: Kijk in het menu onder "workspacelist > icons" Als een programma echt teveel plaats inneemt op het scherm kan je ook gewoon dubbelklikken op de titelbalk, dat is makkelijker, vind ik. Om een achtergrond te bepalen voeg je het volgende aan het theme-bestand (/usr/share/blackbox/styles) toe: [quote:06540837a9]rootCommand: bsetbg path_van_de_achtergrond[/quote:06540837a9] Kan wel zijn dat dit ergens al staat, dan hoef je het gewoon te vervangen! En om je achtegrond tevoorschijn te halen, kies je gewoon terug die theme uit de lijst (je hoeft blackbox niet terug op te starten!) ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...