anoniem Geplaatst: 1 maart 2003 Delen Geplaatst: 1 maart 2003 In mijn dualboot (win98-RH8) pc heb ik 2 netwerkkaarten. eth0 heb ik aangesloten op een hub, die is aangesloten op een firewall-pc (smoothwall) die is aangesloten op internet. eth1 is een extra netwerkkaart die ik in linux niet gebruik, maar af en toe handig is bij hulp aan "vreemde" pc's. De eth1 wordt dus alleen onder windows gebruikt, bijvoorbeeld om snel data over het lijntje te gooien. Vanwege gebrek aan lange kabels kan ik dan de hub/firewall combinatie niet gebruiken. Het probleem is dat RH moeite heeft met deze tweede netwerkkaart. Ik moet de eht1 echt uitschakelen (ifdown eth1) om via eth0 te kunnen internetten. Hoe kan ik dit omzeilen? Ik wil ook in linux de mogelijkheid hebben van een tweede netwerkkaart - ik wil er in ieder geval geen last van hebben! Wie heeft tips of aanwijzingen voor mij? TIA, greetz, dJezzer 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2003 Heb je eth0 als gateway ingesteld? Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2003 Hi Max, Bedankt voor de tip, die heeft mij geruime tijd bezig gehouden :) Maar op de consolemanier kwam ik er niet uit :-? Uiteindelijk zag ik in Gnome dat bij "activate on computer startup" beide netwerkkaarten stonden aangevinkt. Dus door het simpelweg weghalen van 1 vinkje werkte het geheel precies zoals ik wilde 8) Rest mij de vraag, wat heb ik nu eigenlijk veranderd? :o Greetz, dJezzer 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2003 Nu wordt dus eth1 niet meer gestart tijdens het opstarten van RedHat als ik het goed begrijp.... Maar, ook als allebei de netwerkkaarten 'aan'-staan moet je kunnen internetten! Heb je toevallig twee IP's in hetzelfde subnet, dan werkt het niet. Ik had 192.168.1.0 voor Eth0 en 192.168.1.2 voor Eth1, dat werkte dus niet. Toen heb ik Eth1 naar 192.168.10.0 veranderd en nu kan ik wel alles..... verder netwerkinstellingen in RedHat zijn te vinden: - GMenu - Systeeminstellingen - Netwerk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2003 [quote:334ff7f9a3]Ik had 192.168.1.0 voor Eth0 en 192.168.1.2 voor Eth1, dat werkte dus niet. Toen heb ik Eth1 naar 192.168.10.0 veranderd en nu kan ik wel alles[/quote:334ff7f9a3] Hi, bedankt, dat klinkt als een oplossing met mogelijkheden. Vanmiddag maar eens ff uitproberen :) Greetz, dJezzer 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen