anoniem Geplaatst: 1 maart 2003 Delen Geplaatst: 1 maart 2003 Hallo, Wat is de beste methode om snel een verbinding tussen 2 computers te maken. Het liefst met een crosscable en dan voor de volgende situaties. linux-> win98 win98 -> linux linux->linux Ben ik per se samba nodig, of is het mogelijk snel tijdelijk even een connectie op te zetten om bestanden over te pompen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2003 Misschien een FTP servertje opzetten op je linux bakkie... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2003 van linux naar linux of win'98 kun je eenvoudig doen vanuit KDE via de applet [b:ad21390bdf]publiek toegankelijke bestandsserver[/b:ad21390bdf]. Stel deze in, zet de te overplaatsen bestanden in de gedeelde map, surf met een browser vanaf de andere pc naar het ip-adres van de hostcomputer, met als poort 8001 (dus bijv. 192.121.33.3:8001), uitgaande dat de getallen voor de : het ip-adres van de hostcomputer is. Om vanuit Windows bestanden naar Linux over te zetten is lastiger, althans ik ken geen applicaties die op dergelijke wijze dit mogelijk maken. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2003 Moet het domein dan ook hetzelfde zijn ? Linux is bij mij nu nog 'localhost' en win heeft 'werkgroep'. Hoe zit het met de priveleges, moet je dit als root uitvoeren ? Moet ik vaste ip's gebruiken of van DHCP'', bij de netwerk config moet ik perse altijd een gateway invullen, maar die heb ik volgens mij niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen