Ga naar inhoud

mounten bij opstarten

anoniem

Aanbevolen berichten

Dat verander je in /etc/fstab Bij het afsluiten wordt hij altijd geunmount overigens. Voeg in fstab dit toe bijvoorbeeld: [code:1:b0181b911b]/dev/hda(windows) /mnt/windows ntfs auto,user,ro 0 0[/code:1:b0181b911b] Dit mount je windows partitie in /mnt/windows. Je moet (windows) vervangen natuurlijk door de goede partitie.
Link naar reactie
Als je "auto" vervangt door "noauto", dan wordt je windows-partitie niet automatisch gemount, maar dan kun je achteraf de partitie simpel mounten met: [code:1:8cb8629f23] mount /mnt/windows [/code:1:8cb8629f23] Voordeel hiervan is dat de partitie standaard niet gemount is, en er dus ook niets met de data kan gebeuren, en dat je met een simpel commando de partitie alsnog kunt mounten.
Link naar reactie
Ik had reeds volgende regel toegevoegd: [quote:3cb3e9890d]/dev/windows /mnt/windows ntfs users,gid=users,umask=0002[/quote:3cb3e9890d] Ik heb dit ergens anders gelezen dat het zo moest; nu, het werkt, maar bij het opstarten krijg ik een boodschap dat de formulering fstab op regel 10 (deze regel dus) niet correct is. Hoe kan ik dit oplossen? Als ik de regel voorgesteld door Marcel de Reus gebruik kan iedereen wel mounten maar enkel root dan de map lezen :( En kan ik btw mijn linux-partitie vanuit Wp pro mounten? Dat zou ook wel handig zijn ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...