Ga naar inhoud

VPN server how-to voor wie wilt :-)

anoniem

Aanbevolen berichten

Yes!! Ik heb een werkende poptop VPN server thuis geinstalleerd met 128 bits MCHAP v 2.0 encryptie. De handleiding die ik heb gemaakt is vrij 'rough' en is af en toe op mijn omgeving gerelateerd..maar zeker niet onmogelijk en moeilijk om thuis op (helaas voor sommige mischien) na te bootsen op een RedHat firewall box.. De how-to staat op www.pcintelligence.nl/poptop.html Wellicht is dit ook te gebruiken voor een Slackware omgeving alleen dan moet handmatig de kernel opnieuw gecompiled worden :-( M.
Link naar reactie
Goede howto, alleen bijna hetzelfde als de orginele howto op de poptopsite :wink: Ik heb ook pptpd draaien, maar alleen werkt bij mij die sterke encryptie niet. Zonder encryptie werkt ie wel ok. Alleen heb ik het probleem dat hij dus geen pc's vind. ik kan wel een connectie maken met: net use h: //ipadres/sharenaam Maar als ik zoek in mijn netwerkomgeving of windows laat zoeken naar een pc, dan ziet hij dus noppes........
Link naar reactie
De handleiding is gelukkig bijna hetzelfde als de Poptop site! :wink: Ik heb hem alleen wat aangepast naar mijn eigen omgeving. Volg de how-to op mijn site en dan werkt de sterke encryptie en kan je machines benaderen. Check je /var/log/messages ..daar staat de debug zooi van pptpd en wat er fout gaat als je een machine probeert te mounten.. M.
Link naar reactie
[quote:754c3a0f60="specimen"]Goede howto, alleen bijna hetzelfde als de orginele howto op de poptopsite :wink: Ik heb ook pptpd draaien, maar alleen werkt bij mij die sterke encryptie niet. Zonder encryptie werkt ie wel ok. Alleen heb ik het probleem dat hij dus geen pc's vind. ik kan wel een connectie maken met: net use h: //ipadres/sharenaam Maar als ik zoek in mijn netwerkomgeving of windows laat zoeken naar een pc, dan ziet hij dus noppes........[/quote:754c3a0f60] Check of je WINS wel door de firewall heen gaat..ik vul gewoon in mijn host file de machine naam en het ip-adres in en ik kan gewoon de machine benaderen.. M.
Link naar reactie
iptables -I INPUT -j ACCEPT -i ppp0 -p tcp -d 213.84.*.* --dport 1723 iptables -I INPUT -j ACCEPT -i ppp0 -p 47 -d 213.84.*.* iptables -I OUTPUT -j ACCEPT -o ppp0 -p tcp -s 213.84.*.* --sport 1723 iptables -I OUTPUT -j ACCEPT -o ppp0 -p 47 -s 213.84.*.* iptables -I INPUT -j ACCEPT -i ppp+ -s 192.168.0.0/24 -d 192.168.0.0/24 iptables -I FORWARD -j ACCEPT -i ppp+ -s 192.168.0.0/24 -d 192.168.0.0/24 Ze staan toch echt open bij jou hoor! Hoe wil je anders "verkeer allowen" ??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...