Ga naar inhoud

installeren

anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik een .tar.gz bestand heb gedownload hoe installeer ik dat dan. Waarschijnlijk een erg voor de hand liggende manier aangezien ik deze vraag nog nergens heb gezien. Ik draai op linux Mandrake 9.0. als ik er op klik krijg ik wel alle bestanden te zien alleen weet ik niet wat er verder mee moet. Ook heb ik al met Kpackage geprobeert maar dan geeft hij ook meldingen waar ik geen wijs uit kom. Eerlijk gezegd ben ik ook een leek op het gebied van linux. :(
Link naar reactie
Een tar.gz bestand is een bestand een verzameling van bestanden, dat is samengepakt tot één bestand, het tar-archief, en vervolgens gecomprimeerd met zip (gz = gzip). Uitpakken kan met [code:1:413bd39572]tar -zxvf bestandsnaam[/code:1:413bd39572] Het bestand wordt dan uitgepakt in de actieve directory. Vervolgens hangt het van het programma af hoe het geinstalleerd moet worden. Meestal staat er wel een tekstbestandje met de titel "readme" oid. Lees dat goed door en voer die instructies uit. Kom je er niet uit dan meldt je je gewoon weer hier. :wink: ps: geef dan meteen even de (eventuele) foutmelding weer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...