Ga naar inhoud

[mdk9] irritante supermount


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, bij mijn vader heb ik laasts mdk9 geinstalleerd. Nu heb ik een aantal problemen. Ten eerste luisterd hij naar een audio-CD er werkt op een zipdrive. Nu is het zo dat de audio-CD stopt als de /mnt directory wordt binnengegaan. Ik neem aan dat dat de actie is van supermount. Weet iemand een oplossing zodat de cd blijft doorspelen en nogsteeds automatisch mountbaar blijft?
Link naar reactie
Hm, ik heb hier ook Mandrake 9.0 en maak gebruik van supermount, ook voor mijn usb zip drive. Als ik een CD afspeel met KsCD kan ik gewoon in een konsole doen [code:1:b1d8d3819d] cd /mnt/zip [/code:1:b1d8d3819d] Enter. Ik heb dan toegang tot mijn zip drive, terwijl de muziek CD gewoon door blijft spelen. Ik heb daar niets voor hoeven doen. De volgende regel staat voor mijn usb zip drive in /etc/fstab [code:1:b1d8d3819d] none /mnt/zip supermount dev=/dev/sda4,fs=auto,--,iocharset=iso8859-15,codepage= 850 0 0 [/code:1:b1d8d3819d] :roll:
Link naar reactie
Op het moment dat ik /mnt/zip en [Enter] doe, gaat het ledje van de zip drive even branden, zodat ik daar aan kan zien dat deze gelezen wordt. Als ik daarna cd /mnt doe veranderd er verder niks. De audio-cd in cd-speler speelt gewoon door. Wat bedoel je met [quote:27585e75d6]Natuurlijk moet de cd-speler wel op /mnt.cdrom gemount worden.[/quote:27585e75d6] Audio-cd's kunnen toch niet gemount worden. Bovendien de cd-speler maakt ook gebruik van supermount. In /etc/fstab staat deze regel [code:1:27585e75d6] none /mnt/cdrom supermount dev=/dev/hdb,fs=auto,ro,--,iocharset=iso8859-15,codepage=850 0 0 [/code:1:27585e75d6] In principe zou de cd-speler geen last moeten hebben van cd /mnt/zip of cd /mnt. :roll:
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp onderbreekt supermount de audiocd zodra je de map /mnt binnengaat. Dat hoort idd niet te gebeuren, de audiocd zou geen last moeten hebben van het feit dat supermount de cdromdrive aanspreekt. Een minder fraaie oplossing zou kunnen zijn door /mnt/cdrom dieper te nesten, bijv. /mnt/cd/cdrom. Hierdoor gaat supermount pas de cdrom aanspreken als je in de map /mnt/cd gaat. Gebeurt dit overigens ook vanaf de prompt, of alleen als je via bijv. Konqueror de map /mnt binnengaat? Max
Link naar reactie
[quote:a3a427f945="Demonaz"]Met nautilus (GNOME) gebeurd het ook.[/quote:a3a427f945]Klopt, hier ook, daarom kun je beter niet met Konqueror of Nautilus naar /mnt gaan. Op de Desktop in KDE heb je toch de icoon Removable media. Als je daar op klikt, dan zijn er bij mij in ieder geval 4 iconen. 1. cd-rom 2. cd-rom2 3. Floppy 4. Zip Als ik klik op de Zip icoon, heb ik toegang tot mijn Zip drive, terwijl de audio-cd gewoon door speelt. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...