Ga naar inhoud

overstappen op linux

anoniem

Aanbevolen berichten

momenteel werk ik met windows xp :-? , maar ik ben van plan xp te formateren en linux te installeren, ik ben een volledige beginner met linux , maar kan wel goed overweg met de pc. ik dacht met suse 8.1 linux te beginnen , ik gebruik mijn pc als een gewone desktop pc zonder netwerk. welke distibutie raden jullie aan voor een beginner, en zouden jullie evntueel enkele intersante site's willen geven met nodige informatie ? , hartelijk bedankt gandalf the white
Link naar reactie
Als je pc geen super exotische hardware bevat kun je idd XP helemaal verwijderen... Maar zeker tot je meer thuis bent in Linux zou ik zeggen mak gewoon een dual boot met een gedeelde partitie die vanuit beide OS'sen te bereiken is (dus een fat part.) SuSE 8.1 is zeker een goede start maar als je iets van een Linux systeem wilt begrijpen/leren moet je je er wel toezetten de bestanden in /etc/ te bekeijken en te zien wat YAST (de configtool van SuSE) alleemaal voor je doet en wat er in de files staat en waar ze betrekking op hebben. Maar zoals ik al zei, SuSE is net als Mandrake ene goede start om ff snel over te stappen zodat je je later in een Linux xysteem kunt gan verdiepen. Let wel.. Als beginner doe je er goed aan om gewoon in de boeken winkel een distro te kopen, dan heb je iig. de nodige documentatie voor handen zodat je dat eerst eens rustig kunt bekijken voor je je schijf partitioneer. Ga dan voor Mandrake want die jongens kunnnen wel wat omzet gebruiken :D
Link naar reactie