Ga naar inhoud

Knoppix live-cd

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi Linuxkenners, Ik heb bij Munnikes een cd besteld en gekregen van Knoppix Live-cd. Echter als ik mijn computer ermee opstart loopt ie vast nadat ie alle hardware (denk ik) geïniatialiseerd heeft. Hij is dan zo dood als een pier. Ik krijg verder geen melding, dus weet ik niet wat de oorzaak is. Op mijn tweede pc, en die van mijn zoon, gaat ie gewoon lekker verder en werkt dan ook perfekt. Mijn 1e pc is een Celeron 366 Mhz met een schijf (?) van 8 GB en 256 MB geheugen. Enig idee? Grtz, John.
Link naar reactie
In principe elke. De vraag is of de hardware ondersteund wordt. Zo niet, dan is de vraag welke modules er toegevoegd kunnen worden. Soms is de hardware zo oud of zo nieuw of zo zeldzaam, dat er geen drivers voor zijn. Het nadeel van Knoppix is dat de eerste keer van CD wordt opgestart, waardoor het moeilijk is drivers toe te voegen als je systeem dan al helemaal niet goed functioneert. De schatting is voor laptops nog steeds dat ca. 75% wel werkt met Knoppix.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...