anoniem Geplaatst: 24 februari 2003 Delen Geplaatst: 24 februari 2003 ik wil een vpn opzetten. Freeswan wil niet erg lukken...... Nu heb ik het tooltje ssh (van ssh.com, gratis te downen). Je kan dan in principe secure ftp-en.Ik heb dus op mijn werkt een bepaalde poort geforward van de firewall naar de server, waardoor ik dan zo in mijn homedir kan komen. Op zich een mooie oplossing, maar een paar tekortkomingen die ik graag op wil lossen: Kan je ervoor zorgen dat users in hun home-dir blijven? En kan je dit voor bepaalde users instellen en niet voor alle users? Kan je een bepaalde dir public maken ( een link in de homedir maken, zondat deze in die dir kan komen???) Of is er iemand die een goede howto weet voor een vpn te maken???? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2003 Poptop is een erg mooie PPTP VPN optioe..tinc is volgens mij ook al eens langs gevlogen. OpenSSH als VPN is een beetje een halve oplossing. Je hbet gewoon PPTP maar ook PPTP met MsChap encryptie..alleen de install is wel pittig..maar die is goed omschreven op www.poptop.org. M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2003 Ok..ik heb me VPN werkende op mijn stateful inspection firewall :-) Ik moet alleen nog mijn iptables aanpassen zodat verkeer door gelaten wordt..:-) Als er interesse is zal ik vertellen hoe de VPN op te zetten is..het is vrij easy voor redHat systemen aangezien ik rpm bestanden heb gebruikt.. M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2003 Ikzelf gebruik slack....... Een howto is altijd welkom ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2003 Hmm..met slack is het andere koek..tenzij de rpm's daar ook voor gaan werken..anders moet je een nieuwe kernel gaan compielen met de mmpoe modules etc. :cry: M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2003 poptop.org is weleen goede tip! Er staat daar wel een goede hoe-te-doen. Voor redhat is het echt een eitje, rpm-en en configfiles overnemen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2003 niet exactly..het hangt ook van je setup af. Ik moest een extra optie mee geven in options.pptpd en ik zit nog steeds te kutten met iptables aangezien zodra ik ingebeld ben meteen spoofing alerts krijg..:-( Maar als die weg zijn kan ik gewoon voeral bij met 128 bits MCHAP v2 encryptie :-) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen