anoniem Geplaatst: 23 februari 2003 Delen Geplaatst: 23 februari 2003 Hoi, Ik bem opzoek naar mensen die mij via dit forum willen helpen met het opbouwen van een Linux systeempje. Dan bedoel ik dus geen uitleg, maar advies. Zo heb ik nog totaal geen idee wat voor software ik wil gaan draaien op mijn werkpc'tje. Ik zat te denken aan: OS: RedHat Linux 8 / Mandrake /Debian Office: KOffice of OpenOffice ( ervaringen ? ) WYSIWYG-HTML editor ( zoals Frontpage, maar freeware ): ? Database programma ( zoals Access, maar freeware! ): ? Zo zoek ik nog meer dingen om mijn systeem compleet te maken... Wie heeft goede ideeën? Verder wil ik een netwerkje gaan opzetten, met samba. Alleen is het probleem dat ik geen Cliënt-Server wil. Gewoon P2P als met Windows-Windows. De andere cliënt draait XP. Hoe ga ik dit aanpakken? Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar dan kom ik maar steeds terecht bij Cliënt-Server. Thnx 8) :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2003 Het maakt niet uit wat voor OS je wilt gebruiken. Alle linux distributies kunnen als server, gateway, ftp, mail, blah blah werken. En freeware? Alles is freeware. Ik zou als ik jou was beginnen met RH of Mandrake. Hele goede install. En je kunt dan een eigen configuratie maken zoals jij dat wilt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2003 Goed, ik heb ook een OS, maar nu... ...ik moet met Office app's kunnen werken. Moet een goeie WYSIWYG-HTML editor hebben, enz enz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2003 waarom een WYSIWYG-HTML editor ?? ken je geen html code dan ?? maar Quanta is een goede editor en CoffeeCup kun je ook voor Linux downloaden. Frontpage ??? dat maakt zo een zooitje dat je het bijna geen html documant meer mag noemen :evil: Office ?? Wat wil je een brief typen kun je in vi , Kword enz enz. Abiword is ook erg goed en dan is er ook nog Star Office of de OSS tegenhanger Open Office. Verwacht geen zooi als M$Office en zeker niet alle onnodige dingen die dat office pakket meebrengt. Voor databases kun je gewoon SQL gebruiken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2003 HTML editors zijn nutteloos, gewoon zelf schrijven. Quanta is een hulpje daarvoor maar absoluut niet te vergelijken met FrontPage. Mozilla Composer gaat wel die kant op. De HTML code die Frontpage produceert is kant en klare godslastering. Ik was eerst ook zo'n Frontpage users, maar heb toen HTML geleerd (ongeveer 2 uur en dan ben je klaar). Dit is oa een site van mij: www.chimeraprojects.tk handgeschreven in Quanta deze. Voor Office gebruik ik OpenOffice, erg goed en proffesioneel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2003 [quote:05a5c96097="Z-Dragon"] OS: RedHat Linux 8 / Mandrake /Debian [/quote:05a5c96097] ik zou mandrake doen, gezien datgene wat je wilt doen met je pc. RH en SUSE kunnen ook, Debian zou ik niet doen. [quote:05a5c96097] Office: KOffice of OpenOffice ( ervaringen ? ) [/quote:05a5c96097] Open Office, Koffice is nog te beperkt. [quote:05a5c96097] WYSIWYG-HTML editor ( zoals Frontpage, maar freeware ): ? [/quote:05a5c96097] OpenOffice, andere WYSIWYG die ik ken is niet gratis. [quote:05a5c96097] Database programma ( zoals Access, maar freeware! ): ? [quote:05a5c96097] Een gratis programma a la acces ken ik niet, wel commerciele. Gratis databaseprogramma is bijv. MySQL, PostgreSQL [/quote:05a5c96097] Zo zoek ik nog meer dingen om mijn systeem compleet te maken... Wie heeft goede ideeën? [/quote:05a5c96097] Koop gewoon SuSe proffesional (of installeer deze via ftp) en je hebt meteen 2000 softwarepakketten die datgene bevatten wat je verwacht, en meer. Mandrake en RH bieden vergelijkbare pakketten (ter download) aan. [quote:05a5c96097] Verder wil ik een netwerkje gaan opzetten, met samba. Alleen is het probleem dat ik geen Cliënt-Server wil. Gewoon P2P als met Windows-Windows. De andere cliënt draait XP. Hoe ga ik dit aanpakken? Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar dan kom ik maar steeds terecht bij Cliënt-Server. [/quote:05a5c96097] Tijdens de configuratie van samba heb je idd te maken met client/server, maar als dat eenmaal draait merk je dat eigenlijk niet.. Wat heb je eigenlijk geprobeerd? Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen