Ga naar inhoud

[Debian 3.0] login screen geen reboot & halt

anoniem

Aanbevolen berichten

In de [url=http://www.nl.debian.org/doc/manuals/users-guide/users-guide.en.txt]Debian user-guide[/url] staat [quote:fc484b997a] 4.3.1. Shutting Down from the Desktop ------------------------------------- * 1 From the menu, select Logout. A confirmation window displays. * 2 If you have any unsaved changes to the desktop, select the Save current setup box. * 3 Select the Yes button to log out and return to the log in screen. * 4 From the login screen, you can: * Log in as another user. If you only need to change user accounts briefly, you may prefer to use su instead. See Section 4.5, `Changing User Accounts'. * Select System > Reboot from the menu. The system shuts down and restarts. * System > Halt from the menu. The system shuts down. If you select Reboot or Halt, a confirmation screen appears. * 5 Select the Yes button to reboot or halt the system. [/quote:fc484b997a] De Reboot en de Halt ontbreken bij mij in de login screen (Gnome Desktop Manager) Zodat de enigste manier in Debian 3.0 vanuit X Window System te rebooten of afsluiten (halt) is in een konsole als root. Dat moet toch ook via de login screen kunnen. :roll:
Link naar reactie
Ik heb inmiddels met Find Files Named: * Look in /etc/ Advanced Containing Text: gdm File Find vond toen: /etc/X11/default-display-manager Daar in stond [code:1:85cc0bfb29] /usr/bin/gdm [/code:1:85cc0bfb29] Deze heb ik gewijzigd in [code:1:85cc0bfb29] /usr/bin/kdm [/code:1:85cc0bfb29] Nu wordt als display manager kdm gebruikt en is shutdown en reboot beschikbaar bij de login screen. Alleen is er nu een ander probleem: behalve dat er nu een hele waslijst inlog namen worden getoont, kan ik nu niet meer via de login screen inloggen. Het lijkt even dat er wordt ingelogd, maar kom weer terug bij de login screen kdm. Als ik daarentegen bij de login screen selecteer Menu Console login, dan kan ik wel inloggen en kde starten met [code:1:85cc0bfb29] startx [/code:1:85cc0bfb29] Rechtstreeks inloggen bij de login screen in kde moet toch ook kunnen. :roll:
Link naar reactie
Ik heb in Login Manager alle login namen behalve jolo en root verplaatst naar no-users, dus dat is nu in orde. Voor de root geldt het zelfde als voor een gewone gebruiker. Na het typen van het wachtwoord en een klik op Go, verdwijnt het inlog screen wel even, maar komt weer terug. Dus zowel de gewone gebruiker en de root kan in Debian 3.0 kde 2.2 met kdm alleen inloggen via Menu Console login. Via een omweg dus. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...