Ga naar inhoud

FTP server draaien, ADSL, ethernet modem

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een ftp server kunnen draaien onder Linux de server kan echter niet vanaf het internet benaderd worden. Mijn situatie is als volgt. Ik heb een linuxbak met daarop Slackware 8.1 en kernel 2.4.19. Ik gebruik deze Linuxbak voor filesharing (wat verder niet van toepassing is hiervoor) en het delen van een ADSL internet verbinding. De server is als volgt aangesloten op het internet en mijn eigen, locale, netwerk. Er zitten 2 netwerkkaarten in de server. Aan de 1e netwerkkaart (eth0) hangt een ethernet modem (de Alcatel speedtouch 510) deze kaart krijgt al zijn instellingen via dhcp van het ethernetmodem. Dan is er een 2e netwerkkaart (eth1) die wordt gebruikt om de server aan te sluiten om mijn eigen netwerkt. Deze kaart heb ik handmatig ingesteld (ip adres e.d.) Voor het forwarden van het internet verkeer word iptables en masquerade gebruikt (hoe dat exact zit weet ik eigenlijk niet eens, een paar commando's uit een howto deden het werk) Als ik proftpd start dan kan ik mijn ftp-server benaderen als ik het ip-adres van de 2e netwerkkaart opgeef (FTP-en over mijn eigen netwerk dus) Vanaf het internet kan hij echter niet benaderd worden. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand wat hier de oorzaak van is en hoe ik dat kan oplossen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...