anoniem Geplaatst: 20 februari 2003 Delen Geplaatst: 20 februari 2003 Het is nu al de zoveelste keer dat mijn software ergens niet met GCC 3.2 compiled. Ook op mijn eigen pc is dit een RAMP. Kan iemand mij nu eindelijk eens vertellen wat er veranderd is aan deze dwarsliggende compiler. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen vertellen wat er aan de hand is, zelfs op de site van GCC zelf notabene staat niets. Ik heb verder nog nooit probs gehad met GCC maar ik denk er nu hard overna om IntelCC te gaan gebruiken. Het is natuurlijk goed *$%#$%* om steeds allerlij toeren uit te moeten halen als ze het daar bij GCC weer eens in hun kop halen om de zooi te gaan wijzigen, zo kan ik wel aan de gang blijven. Maar goed, even de feiten: Ik gebruik: gcc -c file.cpp -Iinclude-path << compilen gcc -o target file.o file2.o file3.o -lname -Lpath << linken Bij het linken gaat het fout, ik krijg stapels undefined references. Linken zonder dynamic-libs gaat het wel goed. Er zijn nog veel meer error, allemaal over onjuiste C syntaxis, ik ben mij echter van geen kwaad bewust. Alles werkt gewoon perfects met GCC 2.95.x tot 3.1 Ik hoop dat iemand mij eindelijk eens kan helpen want het is erg belangrijk dan mijn software werkt met GCC 3.2 Bedankt, Barry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2003 Ik compile ook bijna alles zelf from spource maar geen probs gehad met GCC 3.2 hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Nee ik ook niet, maar alleen met m'n eigen software heb ik probs Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Zijn de libraries die je gebruikt ook wel met GCC 3.2 gecompileerd? Ik krijg dan ook vaak van die fouten als ze bijvoorbeeld met 2.95 zijn gecompileerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Ja, kan. Maar ik krijg deze shit echt op elk systeem, ook al is alles gecompiled met gcc 3.2 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 ik heb net zoveel problemen gehad met GCC 3.2 .. ik vindt het echt een waardeloze compiler. oudere versies waren beter.. En volgens mij heb ik deze klachten ook al vaker gehoord...phaas, misschien moet je wat fora af gaan struinen.. je bent zeker niet de enige Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2003 [quote:d5f3b51c69="phaas"]Het is nu al de zoveelste keer dat mijn software ergens niet met GCC 3.2 compiled. [/quote:d5f3b51c69] Bedoel je alleen gcc 3.2 of ook [url=http://freeware.sgi.com/source/gcc/]gcc 3.2.1[/url]? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2003 Informeer eens bij de mailinglists van KDE, mogelijk kennen ze daar (als QT-gebruikers :) het probleem en weten ze een oplossing voor je. Kijk even bij http://www.kde.org/mailinglists.html voor de juist lijst.. Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen