anoniem Geplaatst: 19 februari 2003 Delen Geplaatst: 19 februari 2003 Ik wil weer gewoon terug naar windows. Nu krijg ik met geen mogelijkheid linux eraf. fdisk wil ook al niet. Wie weet een oplossing Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2003 ALs je als root inlogged, zou je met fdisk domweg de partities eraf kunnen gooien. Wil je ook je bootmenu weg, dan kun je dat het beste vanuit windows doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2003 met fdisk krijg ik er gewoon niets af zowel als ik inlog met root als onder windows. Ik wil gewoon mijn ruimte weer terug Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2003 Gewoon booten vanaf de Mandrake CD, cfdisk runnen, alle partities clearen. En vervolgens gewoon met Windows XP CD bijvoorbeeld met herstelfunctie: fdisk /mbr doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2003 [quote:84e8864e15="romi"]Ik wil weer gewoon terug naar windows. Nu krijg ik met geen mogelijkheid linux eraf. fdisk wil ook al niet. Wie weet een oplossing[/quote:84e8864e15] dus je had een daf .. probeerde toen een rolls royce .. en nu wil je toch de daf weer terug ? sorry .. kon het niet laten , succes met windows :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2003 Mandraker heeft gelijk... NIET Linux eraf, op zijn minst een dual boot (Ja, waarom doe je dat niet gewoon???), maar NIET Linux eraf. Je kunt vanuit je Linux-install ook gewoon je windows repareren als die kapot gaat, wat nogal vaak gebeurt. En windows kan Linux niet slopen, en andersom ook niet, tenzij je zelf aan de slag gaat met dat rm programmaatje :wink: Dual boot heeft zo zijn voordelen hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Wat is het moeilijk om andermans keuze te respecteren. Als iemand een keuze maakt om terug te willen naar windows, dan is dat zijn/haar keuze/probleem en zal de persoon in kwestie daarvoor ook heus wel een reden hebben. Gelukkig zijn we wat dat betreft niet allemaal hetzelfde, anders was er in de wereld van de vrije software nooit zo'n grote keuze geweest. (Als er dan al ooit vrije software was ontstaan.) Misschien heb je ooit nog zin om vrije software te gebruiken, maar volgens mij wil je nu de ruimte op je harddisk terug om onder windows te kunnen gebruiken. Er zijn opties om vanuit Linux het vorige MBR terug te zetten. (Ik weet niet precies hoe.) Daarna kun je de schijfruimte vrij maken door als root in te loggen en met cfdisk de linux-partities te verwijderen. Wat je ook kunt doen is eerst een bootdiskette aanmaken voor je windows-systeem. (Dan kun je je windows booten om het MBR terug te zetten.) Daarna alle partities verwijderen. (vanuit Linux, of mbv partition magic of iets dergelijks. En daarna met de diskette je herstarten en je MBR terugzetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Je kan gewoon PowerQuest Partition Magic, liefst versie 8 i.v.m. EXT3 partities, gebruiken vanuit windows en verwijder gewoon alle Linux partities... Vervolgens met een oude windows 98 opstartdisk naar dos gaan en intikken [b:365ce257cf]fdisk /mbr[/b:365ce257cf] Dan ben je ervanaf... Als je PQPMP8 NIET tot je beschikking hebt (en hem nergens van het net kan plukken) kun je ook Paragon gebruiken en die vanaf het net halen Toch zou ook ik nog even wachten en bijvoorbeeld eens met RedHat gaan stoeien, www.linuxiso.org (RedHat, versie 8 ) :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 [quote:806acd6f01="my009054"]Je kan gewoon PowerQuest Partition Magic, liefst versie 8 i.v.m. EXT3 partities, gebruiken vanuit windows en verwijder gewoon alle Linux partities... Vervolgens met een oude windows 98 opstartdisk naar dos gaan en intikken [b:806acd6f01]fdisk /mbr[/b:806acd6f01] Dan ben je ervanaf... Als je PQPMP8 NIET tot je beschikking hebt (en hem nergens van het net kan plukken) kun je ook Paragon gebruiken en die vanaf het net halen Toch zou ook ik nog even wachten en bijvoorbeeld eens met RedHat gaan stoeien, www.linuxiso.org (RedHat, versie 8 ) :wink:[/quote:806acd6f01] Inderdaad zonde om Mandrake eraf te halen, maar als het dan toch moet kun je dit (zoals in een eerdere reactie ook al genoemd) doen met de opstart CD van Mandrake. Nieuwe installatie en na het (her) partitioneren de installatie afbreken. Waarom zou je daar Partition magic of een ander commercieel (duur) Windows product voor nodig hebben? Hoe vaak doe je dit? Ik promoot Linux door een ieder die wil partioneren zonder Windows te hoeven herinstalleren, het advies te geven; gebruik een (bijna) gratis Mandrake CD. Het is net Windows freeware ! (of is dit vloeken in de Linux-kerk?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Ik wist niet dat ik zoveel leed aanrichtte om alleen maar te vragen hoe ik linux eraf krijg. Voor mij is het gewoon weten wat er naast windows nog meer te koop is. en jullie mogen best weten ik heb voor me zelf een test gedaan windows versus linux. Installatie windows is sneller en gebruiksvriendelijker. Beveiliging Zoals een ieder weet is linux lekker dan windows Snelheid Een programma opstarten is trager dan bij windows het zgn.open platform voor gratis programma's. Als je een nieuwe PC koopt krijg je standaard er al een hele zooi bij en als je de weg weet op Inet dan kan je naar hartelust progs downloaden. Stabiliteit. Als ik zo vaak blauwe schermen zou krijgen met Windows ME als dat Linux vastloopt had ik allang op de stoep van microsft gestaan. Je krijgt met linux geen blauwe schermen neee dat is ook nieuw je krijgt niks. Maar om jullie gerust te stellen ik blijf op een PC linux draaien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Maaruh, je probleem? Opgelost? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Het probleem is opgelost bedankt water Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen