Ga naar inhoud

Audio cd's in Redhat 8.0


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg het nog niet voor elkaar audio cd's in Redhat af te spelen. Ik heb al gekeken naar de andere posts over dit onderwerp en heb alles al gecontroleerd. XMMS ondersteund CD audio, begint ook met spelen en CD informatie te halen van CDDB, maar geluid hoor ik niet. In aumix staat ook alles goed, en in Windows hoor ik nog geluid als ik Mediaplayer op analog afspelen zet, dus dan zal er toch ook niks mis moeten zijn met het audiokabeltje van cdrom-speler naar harde schijf (heb de kast nog niet open gehad).
Link naar reactie
[quote:0b90fd1750="Emmerp"]Het is eindelijk gelukt, zoals velen al zeiden, een audiokabeltje aansluiten was de enige oplossing. Toch raar dat je hardwarematig iets moet veranderen om Linux aan de praat te krijgen...[/quote:0b90fd1750] Valt eigenlijk wel mee. Software stuurt hardware aan en hardware prikkelt (uiteindelijk) jouw zintuigen. Sommige hardwarezaken kun je ook softwarematig regelen, bv het gluid van een cd. Nadeel is dat het dan door de cpu (processor) verwerkt moeten worden. Door het kabeltje wordt het letterlijk buiten de cpu omgeleid en wordt de cpu minder belast. Dus: Linux is beter! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...