anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Ik krijg het nog niet voor elkaar audio cd's in Redhat af te spelen. Ik heb al gekeken naar de andere posts over dit onderwerp en heb alles al gecontroleerd. XMMS ondersteund CD audio, begint ook met spelen en CD informatie te halen van CDDB, maar geluid hoor ik niet. In aumix staat ook alles goed, en in Windows hoor ik nog geluid als ik Mediaplayer op analog afspelen zet, dus dan zal er toch ook niks mis moeten zijn met het audiokabeltje van cdrom-speler naar harde schijf (heb de kast nog niet open gehad). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Hoor je wel andere geluiden???? En kun je hem bijvoorbeeld met KsCD oid wel afspelen? Hou er rekening mee dat je geluid vanaf een cd vaak wat harder moet zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Ja andere geluiden hoor ik wel, zelfs bij DivX films enzo, KsCD heb ik nog niet geprobeerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Oh KsCd is de KDE CD speler zeker...met de Gnome CD player is in in ieder geval hetzelfde liedje..wel beginnen met spelen (naja tellen dan) maar geen geluid. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2003 Emmerp, [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=64105]hier[/url] vind je een verslag van mijn avonturen Red Hat Linux 7.3. Misschien heb je er wat aan: ik moest in elk geval een of ander goedkoop kabeltje van de CD speler naar het moederbord aanbrengen (zelfde gold overigens voor de DVD speler). Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Het is eindelijk gelukt, zoals velen al zeiden, een audiokabeltje aansluiten was de enige oplossing. Toch raar dat je hardwarematig iets moet veranderen om Linux aan de praat te krijgen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 [quote:0b90fd1750="Emmerp"]Het is eindelijk gelukt, zoals velen al zeiden, een audiokabeltje aansluiten was de enige oplossing. Toch raar dat je hardwarematig iets moet veranderen om Linux aan de praat te krijgen...[/quote:0b90fd1750] Valt eigenlijk wel mee. Software stuurt hardware aan en hardware prikkelt (uiteindelijk) jouw zintuigen. Sommige hardwarezaken kun je ook softwarematig regelen, bv het gluid van een cd. Nadeel is dat het dan door de cpu (processor) verwerkt moeten worden. Door het kabeltje wordt het letterlijk buiten de cpu omgeleid en wordt de cpu minder belast. Dus: Linux is beter! :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen