anoniem Geplaatst: 17 februari 2003 Delen Geplaatst: 17 februari 2003 :D Greetingz earthlings, Ik heb een oud pc-tje waar ik graag een linux server van wil maken. Nu is het probleem dat ik een ADSL USB modem heb van Alcatel en nou hoorde ik dat die niet werkt onder Linux. Is dat zo? Zo ja, wat dien ik dan te veranderen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2003 Volgens mij is die aan de praat te krijgen, maar dat kun je uitvogelen op de site van de distro die je wilt gaan gebruiken. Werktie niet? overweeg dan om een router te kopen en die er tussenin te hangen (misschien is dan de server ook overbodig?) Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Gebruik de serach functie is dat ding komt echt minstens elke week een keer langs hier :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Bij veel distributies moet je meterslange configuraties doorspitten. En daar waar je leest dat de connectie dan zou moeten werken, daar gebeurd er natuurlijk weer eens niets.. Bovenstaande is mijn ervaring. MAAR: gebruik Mandrake 9.0 en je bent van de problemen af! Mandrake ziet je usbmodem al tijdens de installatie, en je kunt meteen de inbelverbinding configureren. Je moet dan alleen mgmt.o (bestandje dat is te downloaden bij alcatel) in /usr/share/speedtouch zetten.. En browsen maar :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Als je het puur als firewall/router wilt gebruiken raad ik je IpCop aan..die herkent de meeste USB ADSL modems en kan pptp opzetten (en meer). Heeft iptables/ipchains en nog een zooitje security tools. Zeer handig voor jouw oude machientje! :-) Zie www.ipcop.org M. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen