Ga naar inhoud

APCI onder Linux??

anoniem

Aanbevolen berichten

Als Linux probeer te booten met ACPI aan reboot hij spontaan. (ook bij installeren) Als ik ACPI uit heb boot windows XP niet goed. Wie kan mij helpen om te zorgen dat ik nie de heletijd ACPI in de BIOS aan/uit moet zetten. (heb linux nog nie geinstalleerd, ben ik mee bezig, maar dit is verrekte lastig) Bedankt voor alle antwoorden :P
Link naar reactie
Ik weet niet of je het al gedaan had, maar je kunt t beste de ACPI patches tegen je kernel aan gooien, die bevallen mij goed. Op acpi.sf.net vind je links naar de juiste patches voor je kernel. Overigens werkt ACPI bij mij niet voor 100%, ik heb alles in aparte modules moeten compilen, en zolang ik de 'processor' module niet gebruik, draait het netjes en stabiel (Ook ACPI suspend etc)
Link naar reactie
[quote:df3b4a82a4] Werkt het powermanagement bij jullie, als KDE draait? En waar kan ik nog eens wat tips&tricks vinden voor ACPI? Bij mij werkt het nog steeds niet helemaal fatsoenlijk. [/quote:df3b4a82a4] Power management werkt niet als je direct vanuit X (op NVidia) een software suspend geeft. (Zie ook een eerdere post van mij hier ergens). Ik heb zelf een scriptje aan mn power button hangen die naar VT 1 switcht en dan op sleep gaat. En battery status werkt goed (ook ooit gehad in KDE geloof ik)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...