anoniem Geplaatst: 17 februari 2003 Delen Geplaatst: 17 februari 2003 Als Linux probeer te booten met ACPI aan reboot hij spontaan. (ook bij installeren) Als ik ACPI uit heb boot windows XP niet goed. Wie kan mij helpen om te zorgen dat ik nie de heletijd ACPI in de BIOS aan/uit moet zetten. (heb linux nog nie geinstalleerd, ben ik mee bezig, maar dit is verrekte lastig) Bedankt voor alle antwoorden :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2003 ACPI werkt als het goed is gewoon hoor. Maar waarom installeer je niet eerst met ACPI uit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2003 Ik weet niet of je het al gedaan had, maar je kunt t beste de ACPI patches tegen je kernel aan gooien, die bevallen mij goed. Op acpi.sf.net vind je links naar de juiste patches voor je kernel. Overigens werkt ACPI bij mij niet voor 100%, ik heb alles in aparte modules moeten compilen, en zolang ik de 'processor' module niet gebruik, draait het netjes en stabiel (Ook ACPI suspend etc) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Werkt het powermanagement bij jullie, als KDE draait? En waar kan ik nog eens wat tips&tricks vinden voor ACPI? Bij mij werkt het nog steeds niet helemaal fatsoenlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Marcel, dat heb ik gdaan, dat moest wel anders deed hij na het laden van de kernet automatisch rebooten. Ik zal eff op die site kijken. Hier of ik toch niks zelf aan de complimeren?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 [quote:df3b4a82a4] Werkt het powermanagement bij jullie, als KDE draait? En waar kan ik nog eens wat tips&tricks vinden voor ACPI? Bij mij werkt het nog steeds niet helemaal fatsoenlijk. [/quote:df3b4a82a4] Power management werkt niet als je direct vanuit X (op NVidia) een software suspend geeft. (Zie ook een eerdere post van mij hier ergens). Ik heb zelf een scriptje aan mn power button hangen die naar VT 1 switcht en dan op sleep gaat. En battery status werkt goed (ook ooit gehad in KDE geloof ik) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Op mijn laptop heb ik het met ACPI geen problemen eigenlijk. Kan alles netjes uitlezen ed. Ik heb gewoon zelf een 2.4.20 kernel gebakken, alleen heb ik standby en suspend modes nog niet getest. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Ben duz nog redelijk nieuw hier op linux forum, ik denk dat ik kernel 2.4.19 heb :roll: . Reden waarom ik niet zonder ACPI heb geinstalleerd, gwoon nie aan gedacht dat het aan stond en uberhaupt een probleem zou vormen onder windows. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen