Ga naar inhoud

[REDHAT 8.0] geluid vertraagt bij opnemen tv beelden


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een Hauppage WinTV kaart welke naar tevredenheid werkt. Echter met het opnemen van tv-beelden wordt het geluid vertraagt weergegeven op m'n standalone dvd-speler. Ik gebruik onderstaand script: [andre@voyager scripts]$ cat videorecorder_vcd #!/bin/sh # # Gebruik: videorecorder <kanaal> <naam> <duur> # DATUM=`date +%Y%m%d` cd /video # Audio en video instellen: v4lctl setstation $1 aumix -iR l50 c50 m50 150 x50 v83 #Opnemen: streamer -f mjpeg -r 25 -s 384x288 -F stereo -R 44100 -o $2.avi -t $3 # Naar MPEG omzetten: nice lav2wav +p $2.avi |nice mp2enc -V -o $2.mp2 #origineel maar werkt niet: #nice lav2yuv +p $2.avi |nice mpeg2enc -f 4 -b 1150 -o $2.m2v nice lav2yuv $2.avi |yuvscaler -O VCD|nice mpeg2enc -s -r 16 -o $2.m2v nice mplex -f 1 $2.mp2 $2.m2v -o $2-$DATUM.mpg # create vcd image (*.bin, data file + videcd.cue vcdimager -t svcd $2-$DATUM.mpg # Tijdelijke bestanden wissen: rm $2.avi $2.m2v $2.mp2 #rm $2.avi Daarna brandt ik eea via: cdrdao blank -device 0,1,0 ==> leeg maken van rewritable cdrdao write --speed 2 --device 0,1,0 videocd.cue ==> om af te spelen op dvd speler Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat het geluid insync blijft??? Ligt dit aan het opnemen (CPU te zwaar belast tijdens opname??)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...