anoniem Geplaatst: 2 april 2003 Delen Geplaatst: 2 april 2003 Ik werk met debian, en dat kan ik iedereen aanraden. Nu heb ik onder Kde 3.1 Nautilus opgeroepen dit was geen probleem, alleen sindsdien komt steeds, als ik als gebruiker kde opstart, het bureaublad van Gnome over het bureaublad van Kde heen, wel zijn de taakbalken van Kde. Ik kom er niet meer vanaf wie kan mij helpen? Egghard Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2003 Vermoedelijk komt dit door sessie management. KDE onthoudt welke applicaties liepen bij afsluiten. Nautilus start de volgende keer op en denk dan dat het blijkbaar nodig is ook het bureaublad van gnome te starten/af te beelden (?) Ik heb zelf geen ervaring met Nautilus en Gnome. Maar probeer eens het bureaublad van gnome af te sluiten (kijk even met top of kpm (Ctsl+ESC in kde) en schiet dat proces dan af). Daarna uitloggen en weer inloggen in KDE en dan zou het goed moeten zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2003 Opstarten van de standaard Nautilus is niet verstandig onder KDE, omdat Nautilus ook deels de desktop van Gnome wil tekenen. Dit kan tot vreemde verschijnselen leiden, incl het crashen van je grafische omgeving. Deze functionaliteit kun je volgens mij wel uitschakelen in Nautilus. Mocht het advies van wbsoft niet helpen, dan kun je de botte bijl toepassen door alle bestanden van kde in je persoonlijke map en in de map /tmp even te hernoemen en daarna kde opnieuw te starten. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2003 Dat komt omdat Nautilus je bureaublad weergeeft... Wat je even moet doen is in nautilus voorkeuren of iets dergelijks kiezen en dan het vinkje bij 'Nautilus bureaublad laten weergeven' uitvinken. Dan zou het moeten werken. Quote Link naar reactie