Ga naar inhoud

leuke site voor linuxgebruikers: www.voetbal.nl

anoniem

Aanbevolen berichten

Al maanden bekijk ik www.voetbal.nl. Doch dat is nu klaar: Voetbal.nl is vernieuwd om het gemak waarmee de informatie op onze website gevonden kan worden te verbeteren. Om je helemaal te kunnen voorzien in je voetbalwensen hebben wij een site gebouwd die het beste werkt met Microsoft Internet Explorer vanaf versie 5.0. Helaas voldoet je Internet browser niet aan de types die wij als standaard gekozen hebben. Je kunt de browsers gratis downloaden door op één van de twee knoppen hieronder te klikken. Volg de instructies op het scherm, en hopelijk zien we je snel weer terug op voetbal.nl. Zoiets ben ik nog niet eerder tegengerkomen
Link naar reactie
Dit heb ik ze geschreven: [quote:5c2b99b912]Geachte heer mervrouw, Als voetballiefhebber werd ik onlangs gewezen op uw site: www.voetbal.nl. Vol verwachting surfde ik er vandaag naar toe, om vervolgens op een teleurstellende mededeling te worden getrakteerd. Uw site ondersteunt alleen IE 5.0 of hoger. Volgens uw zeggen vanwege bepaalde functionaliteit in uw site die alleen mogelijk is met deze specifieke browser(versie). Ik heb de site bij vrienden bekeken, en zag geen functionaliteit die niet in andere browsers is te realiseren. Voor het bekijken van uw site stelt u bovendien dat de browser MS IE gratis is te downloaden vanaf de servers van Microsoft. Dit is echter niet waar, voor het downloaden/gebruiken van deze browser dient de gebruiker in het bezit te zijn van een softwarelicentie van Windows 98 of hoger (of een MacOS-computer). Aangezien wij geen gebruik maken van dit besturingsprogramma, betekent dit dus dat het kunnen weergeven van uw site op onze computer ons+/- ? 300,00 gaat kosten voor een licentie van WindowsXP, plus de navenante kosten voor een hardware-upgrade om aan de riante systeemvereisten van dit systeem te kunnen voldoen. U begrijpt dat onze keuze in het nadeel van uw site zal zijn. Ik begrijp dat u uw lezers een zo goed mogelijke site wilt aanbieden met de meest moderne hulpmiddelen. Maar het zou u sieren om hierbij gebruik te maken van open standaarden, in plaats van voor functionaliteit te kiezen die slechts met 1 softwaremerk kan/wil samenwerken. Door te kiezen voor open standaarden legt u bovendien de bal neer bij de makers van de browser, mocht uw site niet goed kunnen worden weergegeven. [/quote:5c2b99b912] Max
Link naar reactie
[quote:dc81821006="maximilaan"]Dit heb ik ze geschreven: [quote:dc81821006]Geachte heer mervrouw, Als voetballiefhebber werd ik onlangs gewezen op uw site: www.voetbal.nl. Vol verwachting surfde ik er vandaag naar toe, om vervolgens op een teleurstellende mededeling te worden getrakteerd. Uw site ondersteunt alleen IE 5.0 of hoger. Volgens uw zeggen vanwege bepaalde functionaliteit in uw site die alleen mogelijk is met deze specifieke browser(versie). Ik heb de site bij vrienden bekeken, en zag geen functionaliteit die niet in andere browsers is te realiseren. Voor het bekijken van uw site stelt u bovendien dat de browser MS IE gratis is te downloaden vanaf de servers van Microsoft. Dit is echter niet waar, voor het downloaden/gebruiken van deze browser dient de gebruiker in het bezit te zijn van een softwarelicentie van Windows 98 of hoger (of een MacOS-computer). Aangezien wij geen gebruik maken van dit besturingsprogramma, betekent dit dus dat het kunnen weergeven van uw site op onze computer ons+/- ? 300,00 gaat kosten voor een licentie van WindowsXP, plus de navenante kosten voor een hardware-upgrade om aan de riante systeemvereisten van dit systeem te kunnen voldoen. U begrijpt dat onze keuze in het nadeel van uw site zal zijn. Ik begrijp dat u uw lezers een zo goed mogelijke site wilt aanbieden met de meest moderne hulpmiddelen. Maar het zou u sieren om hierbij gebruik te maken van open standaarden, in plaats van voor functionaliteit te kiezen die slechts met 1 softwaremerk kan/wil samenwerken. Door te kiezen voor open standaarden legt u bovendien de bal neer bij de makers van de browser, mocht uw site niet goed kunnen worden weergegeven. [/quote:dc81821006] Max[/quote:dc81821006] wow max, kunnen we deze brief niet gaan verbouwen om hem te kunnen gebruiken als template voor aanvolgende brieven?
Link naar reactie
Zo. ik heb ook gemaild. Is het jullie trouwens ook opgevallen dat de sites met de allerbrakste HTML (mozilla gebruikt quirks mode), die ook non-IE browsers weren op grond van hun identificatiestring vaak ook nog op M$ servers draaien :roll: EDIT: Hij is alweer gebounced! Toevoeging: en dat zulke brakke sites op zulke brakke M$ servers ook het webmaster@voetbal.nl adres niet kennen!! Evenals postmaster moet webmaster toch aanwezig zijn??!! Waar hebben jullie die mail heen gestuurd??? Ik kan die site echt niet op!
Link naar reactie
Ja ik heb info@ ook maar in de Cc: gezet. Dit heb ik gemaild: [quote:558c05e674]Beste webmaster, tot mijn grote teleurstelling bleek www.voetbal.nl ineens niet meer te werken met mijn favoriete browser Konqueror (KDE's prima browser die ook een 'coming star' is op het Mac OS X platform). Ook openen in Mozilla gaf geen resultaat meer; uw site staat erop dat ik terugkom met Microsoft's Internet Explorer. Aangezien ik al meer dan 4 jaar onder Linux werk, en Microsoft zijn browser niet voor dat platform uitbrengt, kan ik de site nu in het geheel niet meer benaderen. Dit is echt een onacceptabel grote tekortkoming. Juist om compatibiliteit tussen browsers te verbeteren, stelt het World-Wide Web Consortium (W3C, www.w3.org) onder leiding van de uitvinder van het www, Tim Berners-Lee, standaarden op waaraan webbrowsers moeten voldoen, en ook waaraan de HTML van webdesigners moet voldoen. Ik durf te zeggen dat Konqueror en Mozilla minstens zo volledig de standaarden ondersteunen als Microsoft's browser, en dat het weren van andere browsers (die vaak juist door bewustere computergebruikers worden gebruikt!) geen enkele zin heeft! Ik hoop van harte dat U de gebreken zo snel mogelijk opheft, en van voetbal.nl een goede standaard-conforme website maakt, waar zoveel mogelijk mensen van kunnen genieten, niet alleen maar de klanten van Microsoft. (Zie ook http://www.anybrowser.org/campaign of http://www.anybrowser.org/campaign/anybrowser_nl.html .) vriendelijke groet en graag tot horens, en weerziens op voetbal.nl, een teleurgestelde bezoeker.[/quote:558c05e674]
Link naar reactie
Ik heb een simpeler briefje gestuurd: " Geachte mevrouw, mijnheer Ik ben er zeer teleurgesteld in dat u met uw site linuxgebruikers in de kou laat staan. Al jaren bezoek ik uw site middels mozilla/galeon, doch jammer genoeg komt daar nu noodgedwongen een eind aan. een erg teleurgestelde linuxgebruiker" Ik ben overigens benieuwd of ze uberhaupt reageren op dergelijke mails.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...