Ga naar inhoud

met kde 3.1 2x aanmelden

anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds ik kde 3.1 heb geinstalleerd (suse 8.0) moet ik om als user kde binnen te treden 2x mijn usernaam en paswoord invullen. De eerste keer start KDE wel op, doch na een tijdje valt ie weer teug in het inlog menu zodat ik deze handelingen moet herhalen. Pas de tweede keer lukt het. En dat heb ik iedere keer als ik linux nieuw opstart. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat er aan te doen valt? Tis weliswaar geen overkomelijk probleem, maar wel vreemd.
Link naar reactie
Probeer het volgende eens als root: [b:5fbaf7ae86]chown -R gebruikersnaam.users /home/gebruikersnaam[/b:5fbaf7ae86] Waarbij je 'gebruikersnaam' vervangt door je gebruikersnaam :P Als dit niet werkt, maak dan een nieuwe testgebruiker aan, en kijk of die dit probleem ook heeft. Zo ja, dan is er iets mis met je KDE-installatie. Zo neen, dan is er iets mis met de configuratiebestanden van de gebruiker. Hernoem dan even de map ~/.kde3 en probeer opnieuw in te loggen. Lukt dit wel, dan kun je ofwel KDE helemaal opnieuw instellen, ofwel de configuratiebestanden uit de oude ~/.kde3 terugzetten. De fout zit waarschijnlijk in de map ~/.kde3/share/config; dus de andere mappen/bestanden kun je in keer terugzetten. Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...