anoniem Geplaatst: 13 februari 2003 Delen Geplaatst: 13 februari 2003 Beste mensen, ik heb een laptop gekocht!!! En wel een Targa Visionary XP en zoals de naam doet vermoeden stond er idd XP op. Stond idd, want nu staat ie al vrolijk op Slackware Current te draaien :) Alles ging nagenoeg probleemloos. Er zijn nu enkel nog wat kleine dingen waar ik jullie hulp en kennis goed bij kan gebruiken. Maar eerst wat info over de laptop anders wordt het natuurlijk lastig: AXP Mobile 2200+ KT333 mobo onboard ethernet en modem (VIA 8235 southbridge) ATI Mobility Radeon 9000 64MB DDR XGA 15inch screen (1024x768) PCI WLAN kaart 512 MB DDR Samsung 24x10x24x8 CDRW/DVD combo drive Ook nu heb ik dus nog enkele kleine problemen, namelijk: # Ik kan met Xine geen DVD kijken, omdat ik van de DVD combo drive een SCSI device heb gemaakt (ivm de brander). # Ik weet de Hsync en Vsync niet dus ik kan mijn scherm niet optimaal benutten. Internet en manual leveren niets op. # Ik weet niet wat voor WLAN kaart erin zit. # Ik kan met hdparm DMA niet activeren omdat de combo drive SCSI emulatie heeft, terwijl adt wel moet kunnen. # Heeft er iemand een idee of als je de OO source pakt en set_language om NL zet of je hem dan NL kan compilen? Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2003 Nu vergeet een heel belangrijke vraag: # Hoe deel ik het internet en mappen enz? In deze PC zitten gewoon 2 netwerkkaarten. 1 voor interenet en 1 voor het netwerk en die is verbonden met een crosscable met mijn laptop. Pingen ed gaat al. Liefst zonder GUI's. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2003 Kijk [url=http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=20175&highlight=scsi]hier[/url] eens voor een hele discussie over scsi-emulatie. Het komt er min of meer op neer dat je zoveel mogelijk van je kernel als module moet compileren en laden wat je nodig hebt. Voor het delen van internet heb je IPtables nodig. Kijk eens op www.nedlinux.nl en zoek op "firewall". Mappen delen kan gewoon met Samba, toch? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2003 # Thnx voor de link ziet erg goed uit, ik ga het proberen. # Een firewall rout neem ik aan niet? de mijne iig niet, IPtables ga ik even doorlezen. Ik neem aan dat het makkelijk dmv een extra regel in de route tabel kan? # Samba??? Het zijn 2 slack PC's, dan hoef je hopelijk toch geen Samba op te zetten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2003 # Hmm ik kan op de link naderhand toch niets vinden? De SCSI emulatie werkt dus perfect, hier staat alleen een alternative manier voor SCSI emulatie. Ik heb dus een Combo drive hè, CDRW en DVD in 1. Op mijn andere PC met 2 aparte drives werkt het prima. Kan iemand me helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2003 # Xine probleem is waarschijnlijk opgelost en hdaprm prob ook, ik gebruikte per ongeluk een oudere versie zonder DVD plugin. hdparm moet gewoon op de originele device ondanks de SCSI emulatie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2003 volgens mij kun je aan xine ook opgeven welk device waarvoor geldt. wbt je scsi emulatie.. laadt die gewoon pas als je hem nodig hebt en gooi hem eruit zodra je klaar bent. hdparm gaat idd op /dev/hdxx :D kun je niet gewoon standaard tftxresolutie opgeven aan je xconfig ?? anders idd uitvogelen wat je scherm aankan en ..... M$XP had je beter gebruit om ff een lijstje van systeembeheer uit te draaien :D maarja dat is mosterd na de maaltijd :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2003 # Die SCSI emulatie wordt al in Lilo geladen dus dat wordt lastig ;) Maar het moet nu dus gewoon werken. Xine pakt overigens de device /dev/dvd. Die had ik dus al gesymlinked maar dan is het wel handig als je een DVD plugin hebt :D # Ja hij loopt nu op een standaard resolutie van 1024x786x24 op 60hz, maar misschien kan er meer uit, bijvoorbeeld SVGA. Het enige dat ik bijna zeker weet is dat 1024x768 de max is. # Daar had ik natuurlijk aan gedacht, slim slim slim ;) Maar dat waardeloze XP wilde niet meer loslaten over dat scherm dan dat ie op 1024x768 stond en dat er frequenties van 60 tot en met 220hz aanwezig waren en alle modi die niet kunnen verbergen niet gebruikt kon worden (tjaa Windows). TFT schermen werken helaas geheel anders dan CRT's en 60hz is bij een TFT totaal iets anders dan bij een CRT. # Voor die WLAN kaart ben ik idd vergeten te kijken onder Windows en dat is best dom dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2003 [quote:d9359cb25d="Marcel de Reus"] # Ik weet niet wat voor WLAN kaart erin zit. [/quote:d9359cb25d] Welke info toont [code:1:d9359cb25d] /sbin/lspci -vv [/code:1:d9359cb25d] Wellicht kun je deze [url=http://www.linux-wlan.org/]link[/url] gebruiken. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2003 jolo ik ga ermee aan de slag, bedankt Even een korte maar belangrijke vraag: hoe instaleer je een daemon? Ik heb alleen de file funky.c en die moet als daemon geïnstaleerd worden maar hoe? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2003 HELP!!! Na het bakken van mijn kernel krijg ik bij elke modprobe en insmod: [code:1:1643369fd6]unsolved symbol _mmx_memcpy[/code:1:1643369fd6] Ik heb gewoon de kernel source gepatched naar de 2.4.20, de funkey patch toegevoegd en ACPI aangezet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2003 OK kernel prob verholpen door ipv patch de nieuwe source te gebruiken en de .config te kopiëren. Nu mijn vraag over de daemon, iemand weet dat toch wel???? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2003 [quote:e31459d554="Marcel de Reus"]Nu mijn vraag over de daemon, iemand weet dat toch wel????[/quote:e31459d554]Tja, het enigste wat ik heb kunnen vinden is [url=http://zurich.ai.mit.edu/pipermail/omnibook/2002-April/001272.html]dit.[/url] :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2003 [quote:3c480dbedf="jolo"][quote:3c480dbedf="Marcel de Reus"]Nu mijn vraag over de daemon, iemand weet dat toch wel????[/quote:3c480dbedf]Tja, het enigste wat ik heb kunnen vinden is [url=http://zurich.ai.mit.edu/pipermail/omnibook/2002-April/001272.html]dit.[/url] :wink:[/quote:3c480dbedf] Maar daar gaat het dus niet om, het gaat erom hoe je in het algemeen gewoon een daemon compiled. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2003 Zelf heb ik geen ervaring met daemons, ik vond nog [url=http://www.tldp.org/HOWTO/mini/Small-Memory/daemons.html]deze[/url] en [url=http://www.ozetechnology.com/howtos/apache_start.shtml]deze[/url] link. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 :( Weer niet. Ik zoek dus hoe je een daemon kunt installeren`. Stom dat daar nergen iets over te vinden is :-? Ik heb hem eerst gewoon met gcc funky.c gecompiled naar funky en vervolgens uitgevoerd maar dan komt er geen verdere output terug en krijg ik geen nieuwe command regel :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Die daemon draait op de achtergrond en zet de signalen die de kernel omzet in ANSII om in commando's. Logisch dat je geen input krijgt denk ik zo. Hij moet op de achtergrond draaien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 doe eens: [code:1:c48b4da711] funky & [/code:1:c48b4da711] ja, mét de &, dan blijft het tooltje draaien, geen idee wat je met alleen die c file wil, maar dat mag je zelf uitzoeken ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2003 Thnx, alleen nu ik net Warcraft III installeerde kwam ik er dus achter dat 3D voor geen meter werkt :( Ik ga nu even SuSE 8.1 proberen (daar gaat al mijn werk) want dat is echt cruciaal voor mij. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen