anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Delen Geplaatst: 12 februari 2003 Hoi enthousiast geworden door de verhalen over linux in C!T heb ik suse 8 pro gekocht. Deze blijkt alleen te kunnen starten vanaf de boot cd. Nu ondersteunt de gateway waar ik het op wil zetten geen boot vanaf cd. Het zou moeten kunnen, maar het heeft nooit gewerkt. Weet iemand een truc hoe ik, bijvoorbeeld met een bootdiskette, toch de cd zou kunnen starten? Ik heb de vraag 2x bij de suse helpdesk neergelegd, maar helaas nooit antwoord gehad. alvast bedankt, Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2003 Ik heb wel een tip: stop de bootdiskette die je bij je gekochte Suse 8.0 hebt gekregen in de floppy disk en GO! Ik heb 5 versies Suse gekocht en er zat altijd een floppy disk bij.. M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2003 nog even voor alle duidelijkheid: in de boot opties bij opstarten staat cd vooraan, maar dat maakt niet uit. jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2003 als het goed is is een bootdiskette meegeleverd! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2003 [quote:9ac5cb0f2f="wbsoft"]als het goed is is een bootdiskette meegeleverd![/quote:9ac5cb0f2f] Nee hoor, ik heb een tijd terug ook SuSE 8.0 Pro gekocht en niks geen boot-diskette. Hier staat er een: ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i386/8.0/disks/bootdisk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2003 Als cd1 niet wil booten, en je pc kan wel booten vanaf cd, dan kun je terugvallen op cd2, die een 'ouder' bootproces gebruikt dat door de meeste computers wel wordt ondersteund. Daarnaast vind je in de map [b:7fc6776e7e]dosutils[/b:7fc6776e7e] oid. op de 1e cd-rom diverse tools om een diskette te maken voor het opstarten van de cd-rom. Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen