anoniem Geplaatst: 10 februari 2003 Delen Geplaatst: 10 februari 2003 Als ik een printopdracht heb verstuurd geeft mijn hp840 een blanco papiertje mee. Er staat in mijn printcap toch niet: :ff:een:extra:blanco:papiertje:\ Weet iemand hier raad mee? Dit is mijn printcap file: hp840|deskjet:\ :server:\ :mx#0:\ :sh:\ :ff_separator=false:\ :sd=/var/spool/lpd/hpdj:\ :lp=/dev/lpt0: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2003 Jeetje, is er niemand die dit heeft meegemaakt? Ben ik de enige? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2003 [quote:5bd3845e58="hullepie"]Jeetje, is er niemand die dit heeft meegemaakt? Ben ik de enige?[/quote:5bd3845e58] Misschien moet je gewoon wat langer wachten ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2003 Daar heb je helemaal gelijk in. Maar af en toe een antwoord om de topic niet geruisloos te laten verdwijnen maar weer wat naar boven te schuiven in de hoop dat iemand een hint geeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2003 [quote:565548d15c="hullepie"]Als ik een printopdracht heb verstuurd geeft mijn hp840 een blanco papiertje mee. Weet iemand hier raad mee?[/quote:565548d15c]Dat doet me aan vroeger denken, toen alle users achter een glasterminal zaten aan een Unix machine. Ieders printjob kwam uit dezelfde printer en om de jobs te onderscheiden werd vooraf een 'banner-page' afgedrukt, met (instelbaar door de sysadm) de naam van de user, het instituut, jobnr,... Jij krijgt dus een lege banner-page, omdat je niets hebt ingesteld om er op af te drukken. Doe: $ man printcap om te zien hoe je als home-user helemaal geen banner-page meer krijgt bij je printjob. Helaas heb ik geen printer, kan het niet voor je uittesten. Maar ja, wellicht is het verschijnsel toch iets specifieks van je HP-printer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2003 Heb wel gehad dat mijn printer 8 lege blaadjes eruit gooide voor elke printopdracht. Heb ik opgelost door eens een flinke schoonmaak te houden in mijn persoonlijke map. Was schijnbaar ergens een configuratiebestandje die dit veroorzaakte. Of dit bij jou ook het geval is kun je nagaan door een testgebruiker aan te maken, en via deze gebruiker een printopdracht te geven. Wat je ook kunt doen is een document af te drukken naar een bestand, en deze met een ghostscript viewer te bekijken, of die ook een lege pagina bevat.. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2003 Intussen doettie met lpr -Pdeskjet test.txt wel 1 blaadje printen. Geen idee wat er onderweg gebeurd is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2003 Ok, ligt het dus niet aan je printerdriver. Heb je al vanuit een applicatie naar een bestand afgedrukt, en dit bestand met een viewer bekeken? Gebruik je het voorgenoemde commando ook vanuit de applicaties waarmee je afdrukt? Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2003 Ik ben weer terug bij twee blaadjes. 1 blanco erachter aan. Als ik het commando lpr -Phpdj840 test.txt doe dan krijg ik 1 blaadje. print command = lpr -s -P %p %s; rm %s Deze string in mijn smb.conf doet totaal niks. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2003 [quote:7b33552d13="hullepie"]Ik ben weer terug bij twee blaadjes. 1 blanco erachter aan. Als ik het commando lpr -Phpdj840 test.txt doe dan krijg ik 1 blaadje.[/quote:7b33552d13] Tja, daar zijn we inmiddels wel achter. Je geeft geen antwoord op mijn vraag: print eens naar een bestand, ipv naar de printer, dus open een applicatie, druk op de knop afdrukken, en selecteer de optie 'afdrukken naar bestand/print to file', geef het bestand een naam die eindigt op [b:7b33552d13].ps[/b:7b33552d13], blader vervolgens met bijv. Konqueror naar dit bestand, en open het in een viewer als KGhostview. Kijk vervolgens hoeveel blaadjes deze preview bevat.. [quote:7b33552d13] print command = lpr -s -P %p %s; rm %s Deze string in mijn smb.conf doet totaal niks.[/quote:7b33552d13] Hmm, ik heb deze ingang niet in mijn smb.conf staan... Hoe is je verdere printerconfiguratie in smb.conf? Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2003 Ik draai geen Xconsole. Dus jouw vraag kan ik niet beantwoorden. Mijn bakkie draait alleen als Web, Ftp, Mail, Print, File etc etc server. Mijn smb.conf [color=red:21226a4c0c][global] workgroup = workgroup log file = /var/log/samba/log.%m max log size = 50 interfaces = 192.168.10.0/24 lock dir = /usr/local/locks security = share server string = BSDServer use client driver = yes load printers = yes [printers] comment = All Printers path = /var/spool/samba browseable = no guest ok = no writable = no printable = yes [/color:21226a4c0c] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen