anoniem Geplaatst: 7 februari 2003 Delen Geplaatst: 7 februari 2003 De vraag is duidelijk: Welke WindowManager gebruik je? (Gnome, KDE, window maker, fvwm, Afterstep, Blackbox etc) en natuurlijk waarom? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2003 Ik ben deze vraag al 100x tegen gekomen: ik gebruik Gnome2, Enlightenment, Blackbox en af en toe icewm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2003 Dat begrijp ik wel, maar ik was vooral benieuwd om de [b:8d3bd818b3]waarom[/b:8d3bd818b3], want dat meld nooit iemand en aangezien ik mot gaan kiezen en niet veel schijfruimte heb, ben ik wel benieuwd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2003 Ik gebruik deze WM's/Environments voor een aantal redenen Gnome2: gewoon een goede environment om dagelijks werk op te doen, e-mail, browsen, open-officen, databasen enz. Alles zit erin wat je werk gemakkelijk maakt. Blackbox: Als ik hier zin in heb, als ik toeters en bellen en achtergronden gewoon zat ben. Als ik bijvoorbeeld de laptop een nachtje aan laat staan ook. Maar ook omdat deze WM lekker snel opstart, snel is, en als ik iets snel wil doen.. ff snel 5 minuten browsen om iets op te zoeken en dan weer weg. Icewm: net zoals blackbox.. maar deze wm gebruik ik zeeer weinig.. maar je hebt soms van die dagen dat je het graag wil gebruiken Enlightenment.. tja een WM apart vindt ik nog steeds..het schuiven met virtuele desktops doet het hem gewoon...met een ram tegen de muis ga je naar de desktop ernaast. Lekker snel dus.. shortkey kan je ook gebruiken. maar met de muis vindt ik dan toch iets gemakkelijker. Wanneer ik deze gebruik? Als ik die Servers moet monitoren..dan heb ik een 6 of 7-tal terminals open en soms op fullscreen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2003 Nog KDE-gebuikers die hun keus uitleggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2003 Daar was toch al een [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=62746&highlight=poll]poll[/url] over. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2003 Ik gebruikte voorheen altijd KDE, toen ik met Linux begon werd het mij aangeraden en zodoende KDE, KDE... Ik dacht niet eens aan iets anders. Gnome bij RedHat gebruikte ik niet, wel altijd RedHat gebruikt. Toen heb ik eens Mandrake geinstalleerd, met GNome. GNome beviel me zo goed en Mandrake zo slecht dat ik uiteindelijk weer ben teruggegaan naar RedHat, maar dan met GNome i.p.v. KDE Het gezeik dat RedHat niet zou samenwerken met KDE en op Windows gaat lijken kan ik niet zo goed hebben, aangezien het net zo goed als de rest een vooruitstrevende distro is die veel nieuwe ontwikkelingen doormaakt op het gebied van gebruiksvriendelijk ed. Ik ben bij GNome gebleven, onlangs heb ik weer eens KDE 3.1 geprobeerd, maar tich weer terug. Ik vind KDE wel leuk op zich, ook erg gebruiksvriendelijk en weinig op af te keuren; behalve de snelheid. Die is echt ook vanaf compileren van de source.rpm bestanden erg slecht. Althans, het voelt traag aan. Bovendien houdt ik niet zo van Konquer en prefereer ik Nautilus... Dus, ik draai nu op GNome 2 wachtende op de RedHat RPM voor GNme 2.2 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2003 Voor zover het niet aan mijn begeleidend plaatje te zien is, ik gebruik Ximian Gnome onder RH 7.3. Al een paar jaar geleden was ik met Ximian Gnome bezig maar toen was het ontzettend buggy. Nu is het vrij stabiel en werkt goed. Het voordeel van Ximian Gnome is dat je de voordelen van Gnome hebt en het gemakkelijk updaten van Ximian. Het updaten (Red Carpet) lijkt een beetje op het updaten via Windows update, maar dan beter. Daarbij komen nog de looks van Ximian die me aanspreken. Voor meer info kijk op www.ximian.org. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2003 als je weinig ruimte hebt moet je IceWM (klein) of Blackbox (zeer klein) nemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2003 [quote:e969a13c91="Pwyll"]Nog KDE-gebuikers die hun keus uitleggen?[/quote:e969a13c91] Ik gebruik KDE sinds versie 1.1, en nog steeds met tevredenheid. KDE is ontstaan uit de noodzaak om een consistente geintegreerde look&feel in de o zo rommelige grafische interface van Linux te brengen. En dat is ze goed gelukt, dankzij het modulair opgebouwde systeem met het krachtige compentenmodel van KIO en DCOP biedt KDE een uitstekende samenwerking tussen de verschillende applicaties, een zeer consistente look&feel, goede samenwerking met non-kde-applicaties, een zeer snelle browser, en een tot in het fijnste detail instelbaar volwassen desktop. Vul dit aan met een geavanceerd afdrukssysteem, en je hebt het ideale systeem voor de desktop-gebruiker. KDE out-of-the-box voelt helaas trager aan dan andere desktop environments. KDE verwacht dat dit euvel bij KDE 3.2 uit de wereld zal zijn, mede dankzij het werk van het GCC-team. Tot die tijd kun je vooral een snelle KDE behalen door deze zelf op de juiste wijze te compileren - met alle normaliter uitgeschakelde tweaks meegecompileerd. Hier valt een snelheidswinst van 500% mee te behalen. Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2003 [quote:d6295cb0ea="my009054"]. Ik vind KDE wel leuk op zich, ook erg gebruiksvriendelijk en weinig op af te keuren; behalve de snelheid. Die is echt ook vanaf compileren van de source.rpm bestanden erg slecht. Althans, het voelt traag aan. [/quote:d6295cb0ea] Om onder RH een echt snelle KDE te verkrijgen kun je helaas geen gebruik maken van de source-rpm's, maar moet je echt de bronbestanden van KDE zelf gebruiken. Let er op dat je de juiste versie van QT gebruikt, aangezien RedHat niet altijd compatible is met deze toolkit. Max Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen