Ga naar inhoud

[gentoo] Kernel panic

anoniem

Aanbevolen berichten

Had ik eindelijk gedacht na een lange installatie een nieuwe gentoo 'knutsel bak' te hebben... krijg ik bij de 1e x opstarten: FAT: bogus logical sector size 59369 kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k nls_iso8859-1, errno=2 kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:06 Enig idee wat dat kan zijn, of het eenvoudig op te lossen is, of..... wederom een nieuwe, lange installatie.
Link naar reactie
Heb je nog een boot-cdtje? Zoja, boot je pc met die cd, - vervolgens hoofdstuk 7 van de installatiehandleiding, - hoofdstuk 8 kun je overslaan, - vervolgens hoofdstuk 9.1, [b:bef6f6f335]alleen[/b:bef6f6f335] de 1e en de 3e regel uitvoeren. -- Hierna springen naar 9.3 en die regeltjes uitvoeren. - Vervolgens springen naar hoofdstuk 17.2, dan kun je je kernel weer opnieuw compileren. Dit kan ook bv vanaf een andere Linux-installatie op de zelfde PC Kijk even in de faq bovenin dit forum, daar staat een link naar een zeer uitgebreid artikel over het compileren van je kernel. Zoals ik al aangaf, zorg ervoor dat de bestandssystemen die je gebruikt in je kernel zitten gecompileerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...