Ga naar inhoud

[gentoo] systeem op zijn nederlands


anoniem

Aanbevolen berichten

Hm, weinig mensen die Gentoo in het Nederlands gebruiken. Vanaf de GUI is het simpel, selecteer in het configuratiecentrum van KDE cq Gnome voor de Nederlandse taal, en voortaan zijn alle applicaties die volgens gettext werken en vertaald zijn in het Nederlands. Vanaf de prompt moet je zoiets invoeren als export $LANG = nl_NL in bijv. ~/.bashrc of /etc/profile Maar ik weet niet zeker of dit commando juist geformuleerd is ;) Max
Link naar reactie
Op het moment heb ik alleen KDE in het nederlands draaien. OO moet nog een keer, maar ik wil eigenlijk is uitzoeken of het mogelijk is de ebuild-file aan te passen, zodat de nederlandse OO wordt ge-emerged. Verder zou ik Mozilla wel in het Nederlands willen, maar die is blijkbaar nog steeds niet vertaald. En meer apps zijn er niet in het Nederlands (die ik gebruik, voor zover ik weet).
Link naar reactie
ik draai gentoo deels in het Nederlands. zet in je ~/.profile: export LC_ALL=nl_NL export LANG=nl_NL Dit werkt ook op de commandoregel, direct vóór een commando: wilbert@obelix wilbert $ [b:2a5289cb38]cat /blaat[/b:2a5289cb38] cat: /blaat: No such file or directory wilbert@obelix wilbert $ [b:2a5289cb38]LC_ALL=nl_NL cat /blaat[/b:2a5289cb38] cat: /blaat: Onbekend bestand of map
Link naar reactie
[quote:2f20f435ee="water"]Op het moment heb ik alleen KDE in het nederlands draaien. [/quote:2f20f435ee] Da's mooi ;) [quote:2f20f435ee] OO moet nog een keer, maar ik wil eigenlijk is uitzoeken of het mogelijk is de ebuild-file aan te passen, zodat de nederlandse OO wordt ge-emerged. [/quote:2f20f435ee] OO gebruikt geen gettext, waardoor je apart de taalmodule moet installeren. [quote:2f20f435ee] Verder zou ik Mozilla wel in het Nederlands willen, maar die is blijkbaar nog steeds niet vertaald. [/quote:2f20f435ee] Mozilla is ook in het Nederlands te krijgen, maar werkt helaas ook niet via gettext, zodat je ook apart een taalmodule moet installeren. [quote:2f20f435ee] En meer apps zijn er niet in het Nederlands (die ik gebruik, voor zover ik weet).[/quote:2f20f435ee] Aha, welke applicaties gebruik je en zou je graag in het nl willen zien?? Max
Link naar reactie
[quote:ea5fb4e472="Marcel de Reus"]# Sluit mooi aan bij een vraag van mij: Kun je OpenOffice from source compilen en hem vervolgens NL maken? Ik gebruik namelijk zoiezo liever source dan binairy en aangezien Oo nogal sloom is kan een optimalisatie geen kwaad dacht ik zo ;)[/quote:ea5fb4e472] Gewoon de nl-versie compileren denk ik :P Max
Link naar reactie
[quote:8a0b6fdef9="maximilaan"][quote:8a0b6fdef9="Marcel de Reus"]# Sluit mooi aan bij een vraag van mij: Kun je OpenOffice from source compilen en hem vervolgens NL maken? Ik gebruik namelijk zoiezo liever source dan binairy en aangezien Oo nogal sloom is kan een optimalisatie geen kwaad dacht ik zo ;)[/quote:8a0b6fdef9] Gewoon de nl-versie compileren denk ik :P Max[/quote:8a0b6fdef9] Als jij me dan even aanwijst waar de NL source staat ;)
Link naar reactie
[quote:7a20d1311e="Marcel de Reus"]Weet iemand nog iets meer over een eventuele optie om OO in het NL te compilen?????[/quote:7a20d1311e] Nou om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden voor de geïntreseerden. :roll: http://www.openoffice.org/dev_docs/source/build_linux.html Hier staat hoe je van source kunt compilen en ook localized. Als je zelf compiled zet dan optimalisatie flags aan, want dat is wel nodig bij dit trage programma. Jullie horen het resultaat morgen of maandag.
Link naar reactie
Alleen jammer dat er geen NL helpcontent is :( http://ftp.services.openoffice.org/pub/OpenOffice.org/contrib/helpcontent/ NL internationale telefooncode is 32 toch? Verder nogal jammer dat je er speciaal voor Java SDK moet installeren, maar ik neem aan dat deze ook de nodige Mozilla plugins heeft en ook JRE functies biedt? Compilen duurt BTW lang, maar gelukkig heeft mijn laptop een 2200+ en 512MB DDR wat toch de belangrijkste zaken zijn bij ht compilen. Ik zet hem gewoon lekker 's nachts aan of voordat ik morgen middag wegga.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...