Ga naar inhoud

partitie-indeling


anoniem

Aanbevolen berichten

Op dit moment is mijn partitie-indeling zo: 1 GB EXT-DOS Restore-informatie (aangemaakt door fabrikant) 39 GB PRI-DOS FAT32 (Windows ME) Nu wil ik er ook nog Linux en Windows 2000 opzetten, maar ZONDER HET BESTAANDE TE VERWIJDEREN! Ik heb nog wel ergens FIPS liggen, maar het lijkt me nogal een moeilijk programma waar ik uren mee bezig ben :-?. Ik zoek dus een simpel, GRATIS programma om dit te doen. En het moet een beetje betrouwbaar zijn want er staan belangrijke documenten op die ik niet kwijt wil raken. Trouwens het hoeft niet per sé een Linux programma te zijn hoor, DOS of zelfs Windows mag ook. :)
Link naar reactie
Bedankt jolo, met jouw tutorial is het me zonder problemen gelukt! Nou ja, met één probleem dan: Ik heb WinME, Win2000 en Linux op mijn computer staan. Win2000 ziet de stations zo: C: Windows ME D: DVD-speler E: CD-brander F: Windows 2000 WinME ziet de stations echter zo: C: Windows ME D: Linux !!!!!! E: Windows 2000 F: DVD-speler G: CD-brander Als ik echter op D klik (de Linux partitie dus), zegt 'ie: deze schijf is niet geformatteerd. Wilt u dat Windows dat nu doet? Kan ik voorkomen dat WinME de Linux partitie ziet? Ik wil niet het risico lopen dat een onhandige huisgenoot die schijf formatteert! ;)
Link naar reactie
Een hele flauwe mogelijkheid is die schrijf onzichtbaar te maken. Dat doe je door in het register in "HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer" de binaire waarde met de naam "NoDrives" toe te voegen. De inhoud moet "00 00 10 00" zijn. Elke bit verbergt een schijf. Dit werkte in Windows 95, maar ik denk dat het in Millenium ook nog wel werkt. Ik denk overigens dat er nog wel elegantere methode zijn om dit te bewerkstelligen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...