Ga naar inhoud

linux boot niet vanaf cdrom


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer diverse distributies (Knoppix3.1, Suse 8.0 of 8.1) vanaf cdrom (pioneer DVD-rom) te booten. Het lijkt erop dat alles goed gaat, kernel uitpakken en detecteren hardware oke, maar als de GUI wordt geladen blijft het beeld zwart. Het enige wat ik kan doen is een harde reset. Ik heb Knoppix op 2 andere pc's uitgeprobeerd met positief resultaat. Is mijn DVD-rom onwillig? Naast de DVD-rom heb ik een scsi-cdrw (plextor). Ik weet niet hoe ik die als boot medium moet instellen.
Link naar reactie
Ik heb de "expert" modus nagelopen. De volgende melding komt in beeld: AGP bridge detected. Video is: nv11 (geforce) using xfree86 (nv) server Monitor is: PHL 105C met 3 verschillende resoluties Volgende vraag: (Re)configure grafics. (y) Waarin ik een nieuw config bestand aanmaak met nieuwe instellingen voor videokaart en monitor. Save xfree86config and quit. Ik heb ook al een nieuwe monitor (1) en videokaart (1) (Default VGA) toegevoegd bij xfree86config. Tot nu toe zonder resultaat. Na rebooten en expert modus zie je niet de aangemaakte videokaart en monitor in het setupvenster van xfree86config? Waar bewaard Knoppix die? Normaal hoor ik de monitor overschakelen naar de juiste resolutie, dit blijft achterwege. Wat voor mogelijkheden zijn er nog/blijven er over?
Link naar reactie
Na het rebooten van knoppix ben je alles weer kwijt, dus al je instellingen, documenten die je onder knoppix maakt, etc.. Niet rebooten dus (het is geen Windows ;) ) Wat je moet doen is knoppix expert doorlopen en de videokaart goed instellen. Hierna start knoppix verder op naar het grafische gedeelte. Dat moet in een keer dus goed gaan, anders doe je toch iets fout in de configuratie van het frafische gedeelte. Als knoppix verder werkt kun je je eigen configuratie op een flop opslaan middels een instelling in het knoppix-menu. Start daarna voortaan knoppix op met de optie [b:0e406b2c95]knoppix floppyconfig[/b:0e406b2c95]. Max
Link naar reactie
Ik heb inmiddels Knoppix draaiende. Weliswaar alleen in de resolutie 640 x 480, ondanks dat ik bij de videokaart setup de optie kies 800 x 600. Blijkbaar zijn de drivers van de Geforce 2 mmx 400 niet compatable met Knoppix3.1 en andere linux distributies. :lol: Tot zover bedankt voor de hulp. Groet Hendrik. Ik heb nog geen opslag op flop staan. Eerst eens rustig uitzoeken hoe eventuele drivers (nvidia?) voor betreffende distributie geladen moet worden? :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...