anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Delen Geplaatst: 4 april 2003 De titel dekt niet echt de lading, maar geeft wel een indicatie. Tijdens het emerge van het een en ander, zie ik grote hoeveelheben Local_XX langskomen. Ik neem aan dat dat de taalondesteuning is. Maar kan ik er voor zorgen dat allen bijv. engels en nederlands gemerged wordt? Nog een stapje verder nog. Kan ik mijn susteem vernederlandsen? Zo ja , hoe doe ik dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 # Ik heb net Gentoo draaien :D Je kunt in /etc/profile gewoon export LANG=nl_NL zetten en export LC_ALL=nl_NL Hoe je de nadere localisaties weg kan laten weet ik niet. # Heb jij OpenOffice BTW Nederlands draaien? Ik wil namelijk weten hoe dat moet. Veel sites zeggen dat dat niet kan, maar dat si antuurlijk onzin: alles kan. Ik heb de ebuild al op een paar punten geëdit maar dat leidde tot errors. Ik vermoed dat je door LANGUAGE=DTCH te setten dat kunt doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 Algemeen: als je alleen specifieke zaken wilt compileren, dan doe je dat mbv flags, die je kunt toevoegen in de ebuild. Ik moet nog steeds een keer pure-ftp in het nederlands compileren en dat gebeurt dus met een bepaalde flag. Voor het precieze hoe en wat zul je in de documentatie van het desbetreffende programma moeten duiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 Volgens mij kan je de gentoo versie van openoffice niet op zijn nederlands draaien. Daarvoor moet je de bin downloaden en dan nog patchen. Ik weet niet precies de website, maar die is er wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2003 # Ja maar dat is dus onzin, als het in het Engels kan kan het ook in het Nederlands, normaal geef je aan de ./configure gewoon de optie --with-lang=DTCH mee en install je hem na het compilen vanuit de /31 directory. Ik ga zodadelijk nog even aan de slag net het editen van de ebuild, zoiezo gebruikt de ebuild ./setup wat heel vreemd is aangezien je dan een local install in je /root dir kijgt terwijl 99% van de mensen gewoon een network install in /usr/local wil. Verder heb je voor setup een grafische opgeving nodig terwijl install gewoon hetzelfde zonder grafisch gezeik doet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2003 Helaas mijn Gentoo avontuur is zojuist beëindigt, na een update naar XFree 4.3.0 waar hij oa ook nieuwe unstable masked versie van glibc vioor nodig had is mijn systeem overleden en krijg ik hem niet meer in de lucht. Dan is Slackware toch je beste vriend :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2003 Ja, dan moet je ook maar geen masked items emergen. Dat is toch vragen om problemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2003 In make.conf [code:1:f16b3eca3f]autoclean=no[/code:1:f16b3eca3f] Dan blijft de vorige versie gehandhaafd en kun je nog terug als het niet werkt. Verder gewoon goede backups maken van je gehele systeem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2003 # Ik wilde perse Xfree 4.3.0 omdat ik probs heb met mijn Radeon 9000 en daarvoor had ie ook de nieuwe glibc etc nodig. Dat is dus een beetje misgegaan. Ik draai nu weer Slackware en die heeft wel Xfree 4.3.0 ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2003 hmmm. ik heb nu export LANG = "nl_NL" ed in mijn profile gezet. Nu krijg ik de boodschap: Locale not supported in C library. Moet ik gcc opnieuw compileren? Of moet ik nu alles opnieuw compileren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2003 Ik denk alleen glibc, deze zorgt AFAIR voor de meeste meldingen etc. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen