anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Delen Geplaatst: 27 januari 2003 Ik wil mandrake op mijn PC zetten Dat is een Pentium 2 233mhz en 3,2 Gh harddisk. 2 x 1,6 partitie Kan hij daarop draaien? Ik wil dus windows eraf gooien kan dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 Ja, dat kan mits je voldoende geheugen in die PC stopt. Bij mij heeft de installatie ca. 800 Mb in beslag genomen, maar ik heb niet alle opties geinstalleerd. Ik hoop wel dat al je hardware compatibel is. Anders zien we je hier weer snel genoeg terug. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 Mandrake 9.0 ondersteunt USB 2.0 en Firewire. Oudere systemen worden ook door andere distributies vrijwel altijd wel gedekt. Extreme hardware daargelaten, maar dat zie je niet zo 123 in een standaard pc. De opmerking over hardware ondersteuning is ietwat misplaatst, zeker in een forum waarin enthousiasme voor Linux wordt uitgedragen. :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 Bedankt voor jullie reacties ik wil het toch gaan proberen gezien de positieve ervaringen met knoppix Ik ben met herman eens dat je reeel moet zijn voor de hardware. Bij knoopiix werd mijn modem en printer ondersteund. Ik heb bij mandrake gekeken en zie dat zij alleen de printer ondersteunen. Ik heb een e-tech modem bullet. Ook de scanner staat niet in hun lijst dat is Acer. Maar als hij niet in hun lijst staat wil dat ook zeggen dat het niet werkt. Weet iemand dat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 Ik heb inmiddels 4 verschillende oude VGA-kaarten liggen die niet Linux compatibel zijn. Ik denk dus dat een waarschuwing toch wel op zijn plaats kan zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 [quote:158acc7a8d="romi"] Ook de scanner staat niet in hun lijst dat is Acer. [/quote:158acc7a8d] Het is al voldoende als de scanner voorkomt in de lijst van [url=http://www.mostang.com/sane/sane-mfgs.html#BENQ]Sane[/url], behalve wellicht de 5000 en de 5300 want die zijn nog alpha. :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 [quote:9e55d6cc09="HermanH"]Ik heb inmiddels 4 verschillende oude VGA-kaarten liggen die niet Linux compatibel zijn. Ik denk dus dat een waarschuwing toch wel op zijn plaats kan zijn.[/quote:9e55d6cc09] Bij oude VGA-kaarten kun je vaak terugvallen op XTree 3.x Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2003 ik heb mandrake erop gezet en het werkt printer en modem ook scanner moet ik nog uitzoeken. Tot zover tevreden Jongens bedankt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen