anoniem Geplaatst: 26 januari 2003 Delen Geplaatst: 26 januari 2003 Hallo, Ik heb met succes Gentoo 14. rc2 geinstallerd. Alles werk naar behoren, echter ik krijg mijn USB lexmark Z53 printer niet aan de praat. Deze printer werkte perfect onder SuSe 8.0. Als ik het *.rpm bestand met rpm -i lexmark*.rpm uit ga voeren dan krijg ik een batterij aan afhankelijkheden te zien. O.a. enscript en diverse lib*.lo bestanden. Iemend een idee hoe ik dit op los ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 Daar zit ik ook altijd mee te klooien. Maar het komt er op neer dat je toch al die libraries zult moeten gaan downloaden, en ze zijn vaak verd*md moeilijk te vinden. Misschien moet je een andere distributie nemen, gebaseerd op Debian. Die downloadt namelijk automatisch alle dependancies. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2003 Lexmark printers werken in principe ook met de printerdrivers van CUPS en andere printsubsystemen van Linux. Je hoeft dus niet per se de driver van lexmark te gebruiken. Besluit je die toch te gebruiken, houdt er rekening meer dat lexmark alleen goed werkt met LPRNG als printersubsysteem. En verder: wat je kunt proberen is de driver gewoon te installeren, en via ldd uitvogelen welke libraries deze mist, en die via google proberen op te sporen.. Succes, Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2003 Het is gelukt om de printer aan de praat te krijgen. Zie [url]http://www.gentoo.org/doc/en/printing-howto.xml[/url] voor meer informatie. Hierin staat duidelijk beschreven hoe je je printer moet installeren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen