Ga naar inhoud

Welke bootmanager gebruik je?


anoniem

Aanbevolen berichten

Grub: was default bij Red Hat Linux 7.3, is default bij Red Hat Linux 8.0. Werkt allemaal perfect: wordt bijvoorbeeld direct geupdate als je met [url=https://rhn.redhat.com/]Red Hat Network[/url] een kernel update krijgt aangeboden - heeft me in de drie keer dat dat tot nu toe gebeurde niet in de steek gelaten! Prima spul voor een newbie! Even reclame: ik heb nooit een eurocent aan Red Hat betaald, maar mag toch al meer dan een half jaar van hun updates, waarschuwingenservice, etc. gebruik maken. Wat zou daar achter zitten?
Link naar reactie
Wat dacht je van OpenSource? Dan heb je dat soort dingen :wink: Ik gebruik ook RedHat 8 (met LILO) en update ook al erg lang zondar dat ik ooit iets betaal. Ik download mijn distro gewoon via de ftp-server en alles werkt perfect. Ik ben echt RedHat fan, je kan het overal inzetten. Op Desktop's is het erg geschikt, ook op servers in text modus is ie prima en de support is eindeloos goed. Ik ben persoonlijk alleen niet blij met standaard Grub, ik zie vanwege het oude en vertrouwde configuratiegemak liever Lilo.
Link naar reactie
voor mijn servers gebruik ik altijd lilo maar op mijn werkstations (suse 8.1) staat eigenlijk perongelijk grub :D en om je eerlijk de waarheid te vertellen kan ik die nieteens editten omdat ik er nog nooit naar gekeken heb :D bootopties meegeven tijdens booten vind ik met grub overigens wel een drama, maar dat komt wellicht omdat ik lilo gewend ben :oops:
Link naar reactie
Ik boot vanaf een diskette. Gebruikte vaak Grub, maar toen ik een besturingssysteem verwijderde (Windows 2000) ging er iets fout (met name te wijten aan mijn onervarenheid met bootmanagers, MBR's en partities) waarna ik op een gegeven moment ook RH7.3 niet meer kon starten. Sindsdien RH7.3 naast w2k op een aparte harde schijf met een bootflop. Doe ik de flop er niet in krijg ik w2k, wel er in geeft linux.
Link naar reactie
Ik ben nu een maandje bezig met linux, gister is het mij gelukt om Mandrake 9.0 te installeren. Ik had wat problemen met m'n Hdd's.... Uiteindelijk low level format gedaan, helemaal geprepareerd voor gebruik. Ik heb 8 pogingen gewaagd, verspreid ivm school :roll: Lilo doet z'n werk goed en snel, ik ben er tevreden mee :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...