anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Delen Geplaatst: 23 januari 2003 Hoi daar ben ik weer, Voor de mensen die mijn vorige thread niet gelezen hebben: http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=71458&highlight=educat Educat is nu publiekelijk beschikbaar! op: http://www.educat.cjb.net/ Of ik gewonnen heb weet ik nog niet, dus het is nog spannend. Laat ff weten wat je er van vindt! ;) Bug reports enzo zijn ook welkom. EN aangezien het vanaf nu een 'gewoon' opensource project is, mag iedereen dus ook meehelpen, zowel documentatie als code. De binairy packages zijn nog wat buggy dus bij voorkeur compilen vanaf de source... Barry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 Ik zal hem laten testen door mijn moeder en zusje. Compile hem vanavond nog, zier er goed uit :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 dankje :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 De screenshots zien er fantastisch uit!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 Het werkt hier niet onder Slack Current. Ik heb source gedowned in /usr/src/packages gezet, gecompiled. Vervolgens komt ie in /usr/educat te staan. Daar kun je beter /usr/local/educat van maken. Meeste distro's gebruiken /usr/local voor nieuwe progs. Klik je op educat, start het op, krijg een klein venstertje waar dat wezend in moet maar niet te zien is, omdat ik het venster niet kan vergroten. Het is wel Qt-3.1, de locatie had ik al aangepast in de config file. Ik kan verder geen modules laden. Ik heb de dir waarin ik hem compilde wel weggeflikkerd, ik neem aan dat het daar niet aan ligt>? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 Hmmz, raar, krijg je wel het hoofdscherm zegmaar te zien? maar geen modules... hmmz probeer um anders ff als root te starten en dan onder instellingen->automatich modules zoeken... Onder Qt3.1 zou ie het iig wel gewoon moeten doen. Btw, je kunt het install-path wijzigen door configure te editten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 Oh ik weet het al! :oops: A. NIET vannuit konqueror/galleon ofzo starten maar gewoon vanaf de console door eerste naar die dir te cd'en Je kunt ook het 'starteducat.sh' script gebruiken dat in het bronpaket zit. B. de directory naam NIET wijzigen naar dat ie gecompiled is, maar de dir van te voren wijzigen in het configure bestand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 Waarom werkt het niet vanuit konqueror? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 OK hij werkt, maarre ik wil hem echt in /usr/local hebben en de prefix veranderen in de configure file helpt dus niet, probeer zelf maar eens. Ook ./configure --prefix=/usr/local/educat werkt niet. Er moet ergens toch weer een andere prefix meegegeven worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 A. hij werkt niet vanuit konqueror omdat het path dan niet meegeven is, hij gaat dus educat.conf zoeken in ./ en zodoende kan hij dus geen modules, pixmaps/icons enz laden B. Als je de prefix veranderd hebt (eerst make clean) moet je EERST configure opnieuw runnen, als dat niet werkt rename je de directory waar ie geinstalld is en edit je educat.conf handmatig met de juiste paden. C. Wat vond je er eigenlijk van? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 [quote:d79072a534="phaas"]A. hij werkt niet vanuit konqueror omdat het path dan niet meegeven is, hij gaat dus educat.conf zoeken in ./ en zodoende kan hij dus geen modules, pixmaps/icons enz laden [/quote:d79072a534] Dit kun je ondervangen door in het KDE-menu een ingang voor educat aan te maken, en hierin het werkpad op te geven. Heb je overigens .desktop-bestanden voor het KDE/Gnome-menu meegenomen in de applicatie? Is wel zo netjes ;) Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2003 Ziet er fantastish uit dus dat ga ik direct komend weekend op mijn testbakkie zetten en kijken hoe het draaid. Wellicht geef ik dan gewoon die hele pc aan de school van mijn dochter zodat ze ermee kunnen stoeien en dus ook goed testen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2003 A. Moet je iets op verzinnen. B. Ik heb configure opnieuw gerunned en dat werkt dus niet, bugje dus. C. Zag er strak uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2003 [quote:2f970af633="maximilaan"][quote:2f970af633="phaas"]A. hij werkt niet vanuit konqueror omdat het path dan niet meegeven is, hij gaat dus educat.conf zoeken in ./ en zodoende kan hij dus geen modules, pixmaps/icons enz laden [/quote:2f970af633] Dit kun je ondervangen door in het KDE-menu een ingang voor educat aan te maken, en hierin het werkpad op te geven. Heb je overigens .desktop-bestanden voor het KDE/Gnome-menu meegenomen in de applicatie? Is wel zo netjes ;) Max[/quote:2f970af633] Ik wil dus een desktop icon ernaartoe maken, maar dat werkt dus niet omdat het path er niet is :( Ik heb geprobeerd om de export PATH=/usr/local/educat er in te bakken door deze bij terminal opties te zetten, maar dat werkt niet. Hoe doe ik dat dan wel? Workpath in menukoppeling werkt BTW ook niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2003 Bugrapport 1: Modula/Rekenen/Niveau 5 [code:1:c534d94760]QMetaObject::findSignal:ModuleNumberRelations: Conflict with EducatDialog::message(const QString&)[/code:1:c534d94760] Programma crasht geheel, gebeurt telkens. BTW je kunt beter single-klik doen, double-click is zo nutteloos. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2003 hmmz, ik ga even kijken naar die bug, maar ik moet eerst meer bugraporten hebben wil ik weer gaan releasen. Zet trouwens je bugraporten niet hier, maar stuur me ff een email anders zie ik door de bomen het bos niet meer. Er komt ook een feature request/bug report gedeelte op de website. Wat bedreft het KMenu: maak ff in de directory /usr/educat een bestandje 'starteducat.sh' En zet daar iets in als: ( cd /usr/educat ; ./educat ) (dit wordt onderdeel van de nieuwe release. Dankjewel iedereen voor het testen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2003 Ik ga hem uitgebreid testen samen met mijn moeder en als ik over 4 weekjes vakantie heb dan maak ik ff een Knoppix CD met KDE3.1 en Educat zodat ze het daar op school vanaf CD kunnen draaien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2003 Dat klinkt gaaf, ik denk dat de meeste bugs er tegen die tijd wel uit zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2003 [quote:f4c373c180="phaas"]Dat klinkt gaaf, ik denk dat de meeste bugs er tegen die tijd wel uit zijn.[/quote:f4c373c180] Het wordt nog veel beter ;) Mijn moeder heeft 2 PC's in haar klas, waaronder 1 nieuwe AXP en daar komt een dualboot Windows 2000/Slackware 9.0 (als ie uit is, anders current) op te staan. De PC komt in de vakantie naar mijn huis zodat ik rustig alles voorelkaar kan boksen want ook Samba moet goed werken. Ik probeer dan met WineX (ik ben member van Transgaming) alle huidige software over te zetten en zal wat OpenSource games installeren. Voor de rest van de school ga ik die CD maken, en als dat aanslaat wie weet wat er volgend schooljaar daar draait als mainOS ;) Komen er BTW nog andere modules? Ik ga in de zomervakantie C++/Qt leren dus ik kan voorlopig nog niet helpen met coden, maar dat komt nog wel. Ik hou je op de hoogte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2003 Als je een beetje kan coden kun je me misschien wel helpen met modules maken voor Educat.... Dat zou fijn zijn, want we hebben nog veel meer modules nodig :) Aangezien Educat een hoop voorkauwt is het niet zo moeilijk om als beginner aan de slag te kunnen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen