Ga naar inhoud

Officiele Educat beta released!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi daar ben ik weer, Voor de mensen die mijn vorige thread niet gelezen hebben: http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=71458&highlight=educat Educat is nu publiekelijk beschikbaar! op: http://www.educat.cjb.net/ Of ik gewonnen heb weet ik nog niet, dus het is nog spannend. Laat ff weten wat je er van vindt! ;) Bug reports enzo zijn ook welkom. EN aangezien het vanaf nu een 'gewoon' opensource project is, mag iedereen dus ook meehelpen, zowel documentatie als code. De binairy packages zijn nog wat buggy dus bij voorkeur compilen vanaf de source... Barry
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het werkt hier niet onder Slack Current. Ik heb source gedowned in /usr/src/packages gezet, gecompiled. Vervolgens komt ie in /usr/educat te staan. Daar kun je beter /usr/local/educat van maken. Meeste distro's gebruiken /usr/local voor nieuwe progs. Klik je op educat, start het op, krijg een klein venstertje waar dat wezend in moet maar niet te zien is, omdat ik het venster niet kan vergroten. Het is wel Qt-3.1, de locatie had ik al aangepast in de config file. Ik kan verder geen modules laden. Ik heb de dir waarin ik hem compilde wel weggeflikkerd, ik neem aan dat het daar niet aan ligt>?
Link naar reactie
Oh ik weet het al! :oops: A. NIET vannuit konqueror/galleon ofzo starten maar gewoon vanaf de console door eerste naar die dir te cd'en Je kunt ook het 'starteducat.sh' script gebruiken dat in het bronpaket zit. B. de directory naam NIET wijzigen naar dat ie gecompiled is, maar de dir van te voren wijzigen in het configure bestand.
Link naar reactie
A. hij werkt niet vanuit konqueror omdat het path dan niet meegeven is, hij gaat dus educat.conf zoeken in ./ en zodoende kan hij dus geen modules, pixmaps/icons enz laden B. Als je de prefix veranderd hebt (eerst make clean) moet je EERST configure opnieuw runnen, als dat niet werkt rename je de directory waar ie geinstalld is en edit je educat.conf handmatig met de juiste paden. C. Wat vond je er eigenlijk van?
Link naar reactie
[quote:d79072a534="phaas"]A. hij werkt niet vanuit konqueror omdat het path dan niet meegeven is, hij gaat dus educat.conf zoeken in ./ en zodoende kan hij dus geen modules, pixmaps/icons enz laden [/quote:d79072a534] Dit kun je ondervangen door in het KDE-menu een ingang voor educat aan te maken, en hierin het werkpad op te geven. Heb je overigens .desktop-bestanden voor het KDE/Gnome-menu meegenomen in de applicatie? Is wel zo netjes ;) Max
Link naar reactie
[quote:2f970af633="maximilaan"][quote:2f970af633="phaas"]A. hij werkt niet vanuit konqueror omdat het path dan niet meegeven is, hij gaat dus educat.conf zoeken in ./ en zodoende kan hij dus geen modules, pixmaps/icons enz laden [/quote:2f970af633] Dit kun je ondervangen door in het KDE-menu een ingang voor educat aan te maken, en hierin het werkpad op te geven. Heb je overigens .desktop-bestanden voor het KDE/Gnome-menu meegenomen in de applicatie? Is wel zo netjes ;) Max[/quote:2f970af633] Ik wil dus een desktop icon ernaartoe maken, maar dat werkt dus niet omdat het path er niet is :( Ik heb geprobeerd om de export PATH=/usr/local/educat er in te bakken door deze bij terminal opties te zetten, maar dat werkt niet. Hoe doe ik dat dan wel? Workpath in menukoppeling werkt BTW ook niet.
Link naar reactie
hmmz, ik ga even kijken naar die bug, maar ik moet eerst meer bugraporten hebben wil ik weer gaan releasen. Zet trouwens je bugraporten niet hier, maar stuur me ff een email anders zie ik door de bomen het bos niet meer. Er komt ook een feature request/bug report gedeelte op de website. Wat bedreft het KMenu: maak ff in de directory /usr/educat een bestandje 'starteducat.sh' En zet daar iets in als: ( cd /usr/educat ; ./educat ) (dit wordt onderdeel van de nieuwe release. Dankjewel iedereen voor het testen!
Link naar reactie
[quote:f4c373c180="phaas"]Dat klinkt gaaf, ik denk dat de meeste bugs er tegen die tijd wel uit zijn.[/quote:f4c373c180] Het wordt nog veel beter ;) Mijn moeder heeft 2 PC's in haar klas, waaronder 1 nieuwe AXP en daar komt een dualboot Windows 2000/Slackware 9.0 (als ie uit is, anders current) op te staan. De PC komt in de vakantie naar mijn huis zodat ik rustig alles voorelkaar kan boksen want ook Samba moet goed werken. Ik probeer dan met WineX (ik ben member van Transgaming) alle huidige software over te zetten en zal wat OpenSource games installeren. Voor de rest van de school ga ik die CD maken, en als dat aanslaat wie weet wat er volgend schooljaar daar draait als mainOS ;) Komen er BTW nog andere modules? Ik ga in de zomervakantie C++/Qt leren dus ik kan voorlopig nog niet helpen met coden, maar dat komt nog wel. Ik hou je op de hoogte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...