Ga naar inhoud

Linux-Windows

anoniem

Aanbevolen berichten

Door internet te delen. Dit doe je dmv tcp/ip. Beter is ipv je windows bak internet te laten delen, om een linux bak je internet te laten delen..daar is Linux namelijk de beste in :-) Kijk eens naar FloppyT : een floppy internet deler die heel erg secure is en alleen een 386 nodig heeft en 2 netwerkkaartjes.. Je hebt geen enkele linux kennis nodig en hij is perfect voor adsl! Ik raad je eccht aan linux je internet verbinding op te laten zetten en te delen..dat is de meest stabiele en veilige keuze.. M.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:baab94c7db="Barus"]Hoe stel ik windows in als NAT-server?[/quote:baab94c7db]Das een vraag voor het Windows forum! Maar zoals anderen al aangaven is het gewoon veiliger en stabieler als Linux aan de ADSL hangt. Linux kan ook heel goed NAT doen (Zie o.a. http://www.iptables.org/documentation/index.html )
Link naar reactie
Als je windows98SE of hoger hebt, kun je via start-configuratiescherm- software-tabblad windows - onderwerp internet explorer de ICS (internet connection sharing) installeren. Kies wel je goede netwerkkaart die je wilt sharen, anders ben je of je netwerkverbinding met je linuxpc kwijt, of je internet doet het niet meer. Als dit gebeurt moet je ICS verwijderen - de instellingen komen dan (meestal tenminste) weer in hun oude staat terug. Daarna opnieuw installeren en de goede netwerkkaart instellen. Er is met wat ge-google veel (ook nederlandstaligs) te vinden over ICS. Succes - en linux is toch beter in het delen van internet. Greetz, dJezzer
Link naar reactie
[quote:93a3ea20b6="maximilaan"][quote:93a3ea20b6="wbsoft"][quote:93a3ea20b6="Barus"]Hoe stel ik windows in als NAT-server?[/quote:93a3ea20b6]Das een vraag voor het Windows forum! [/quote:93a3ea20b6] [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=85718]daar weten ze niet wat NAT is :P[/url] Max[/quote:93a3ea20b6]Dat daar geen antwoord onder stond was waarschijnlijk omdat er te weinig input in stond. Ik zelf kom niet zo vaak ik het Windows Forum, maar ik heb er nu toch nog een antwoord geplaats. :roll:
Link naar reactie
Ik neem aan dat je bedoelt Redhat 8.0 als DHCP client. Via Systeemgereedschap > Internet Configuratie Wizard. Ik ga er even vanuit dat in je tweede PC met daarop Redhat 8.0 een ethernet kaart zit. Dan kies je Ethernet connection > Volgende > dan zie je als het goed is de door Redhat gedetecteerde ethernet kaart > Volgende > Waarschijnlijk is dhcp hier al voorgeselecteerd. De hostname is optional en hoef je niet in te vullen. > Volgende, en als je geen foutmeldingen hebt gezien > Toepassen > Sluiten. :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...